mohuhau Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Sitter her med en tekst jeg skulle ha oversatt til nynorsk og kom til å tenke på at det kanskje fanteste et program som kunne gjøre dette for meg? Søkte på google, det beste jeg fant var nyno, men det var bare en demoversjon som bare kunne oversette en bestemt tekst Er det noen som vet om et annet oversettingsprogram e.l? Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Om du er skulelev, kva med å faktisk lære seg å skrive nynorsk? ..men det er vell 'in' å ikkje like skulearbeid i Noreg. Det er ikkje håp. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 hvis du er så lat og lite lærevillig har jeg et vilt tips til deg; 1. last ned openofficeorg, nynorsk versjon (se sign. for download) 2. lim inn teksten din i openofficeorg writer 3. kjør stavekontroll Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 ...eller bare bruke office sin? (antar at de fleste har office) Lenke til kommentar
Mentor Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Vel, en stavekontroll tar seg bare av skrivefeil. Nynorsk og bokmål er jo litt forskjellig når det gjelder feks settningsbygging o.l. Det letteste er vel å sette seg ned å oversette teksten selv, for så rette den med stavekontroll etterpå. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 antar at de fleste har office Å? dette er nytt for meg, jeg kjenner ingen som har MS office (noen har hatt en lite orginale versjoner, men har nå tatt til fornuft og begynt å bruke openoffice) dessuten, M$ office på nynorsk? / med nynorsk stavekontroll? også nytt for meg Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Vel, en stavekontroll tar seg bare av skrivefeil. Nynorsk og bokmål er jo litt forskjellig når det gjelder feks settningsbygging o.l. Det letteste er vel å sette seg ned å oversette teksten selv, for så rette den med stavekontroll etterpå. stavekontroller retter faktisk gramatikk også Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 OpenOffice var kanskje ikke så veldig dårlig ide Får jo bare håpe den er bedre en MS Office sin da... (like foresten ikke at OpenOffice skal bruke så laaaaaang tid på å starte, derfor blir det helst MS Office på meg...) Lenke til kommentar
laPANTHA Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Antar at de fleste har Office ja. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Bare å bite i det sure eplet og lære seg grautmålet... (No offense vestlendinger, som talemål er det greit, men skriftspråket burde aldri vært påtenkt engang). Stol på meg, det er greit å kunne når man jobber med det, men du glemmer det 2 uker etter at du er ferdig med norskfagene. :wink: Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Å bruke stavekontrollen i MS Office er en relativt dum ide siden den er stappet med feil. F.eks kan man skrive man noe som er strengt forbudt på nynorsk. Den tar heller ikke hensyn til hva du mener. Et ord kan jo ha mange meninger Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Vel, en stavekontroll tar seg bare av skrivefeil. Nynorsk og bokmål er jo litt forskjellig når det gjelder feks settningsbygging o.l. Det letteste er vel å sette seg ned å oversette teksten selv, for så rette den med stavekontroll etterpå. stavekontroller retter faktisk gramatikk også så fremt det er en gramatikk-rettefil på maskinen ja og det finnes det vil ikke til norsk og nynorsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå