torkjell82 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hei.. Prøvd å sette sammen en maskin nå og har vell egentlig funnet ganske bra fram til det jeg skal ha, etter mye lesing og søk på komponenter. Bruksområde blir ganske allsidig med cad/grafisk bruk, spill, filmavspilling på tv osv, og da den kommer til å stå i stua er det fint om den ikke bråker som et uvær. Budsjettmessig ligger jeg på smertegrensen nå med 18000,-. Står mellom to forskjellige oppsett nå. Ganske like, men ene midi og andre micro-atx. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=96632 https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=102846 Heller litt mot micro-atx versjonen kjenner jeg, mye pga av størrelse, men litt usikker enda. Ellers litt usikker på kabinettene på begge oppsettene. Så lurer på eventuelt bruke "Antec Mini P180", eller "Antec Performance One P183". Lurer litt på hvordan det er med plass i micro-atx oppsettene i forhold til valgte komponenter og ellers andre tanker/anbefalinger folk kan ha å komme med og om det passer sammen. Klør i fingrene etter ny pc nå, så trenger ett siste spark i ræva før jeg helt greier å bestemmme meg! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hva så med følgende deler? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...69-D4A6B603CB22 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...42-85082C30904D Liten, lett å flytte, god kjøling, stillegående, og sist men ikke minst god ytelse. Lenke til kommentar
torkjell82 Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Takk for svar, men tror dessverre det ikke var helt hva jeg var ute etter. Utifra diverse tester osv. tror jeg egentlig at jeg er ganske fornøyd med oppsettene jeg har over. Såfremt det ikke er noen store problemer med de, eller kjipe komponenter? Sånn ellers på oppsettet ditt falt ikke helt kabinettet i smak designmessig, virka dog som det hadde en grei og nett størrelse. Vil også foretrekke s-ips e.l. panel på skjerm da jeg begynner å bli ganske lei av tn-panelene sine svakheter. Mangler også 12gb ram tilsammen. Og såvidt jeg har skjønt koster også i950 mer enn det smaker i forhold til i920 da den kan klokkes ganske bra, selvom jeg antar det vil gå på bekostning av støy/kjøling? Lenke til kommentar
Lachesis Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hei! Skal du bygge selv? Isåfall, er denne maskinen god: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=62289 Totalsummen er 15415kr. Alt følger med, untatt headset/høytalere:) Merk at i bunnteksten er det varer som jeg ikke fant i prisguide:) Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Ville gått for ATX oppsettet (bedre kjøling for skjermkortet i dette kabinettet). Ville byttet ut strømforsyning med Corsair eller Seasonic (mer stillegående): https://prisguiden.no/product.php?p...3&cat_id=36 https://prisguiden.no/product.php?p...9&cat_id=36 Kabinettviftene som følger med bråker litt i disse kabinettene. Jeg har byttet de ut med Nexus Real Silent 120mm 1000 RPM. Endret 17. august 2009 av obergeru Lenke til kommentar
torkjell82 Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Takk for innspill! Bygger maskinen selv ja og har tastatur/mus fra før. Oppdatert prislistene nå da jeg har gått bort ifra desktop/htpc-kassene og tilbake til vanlig kasser. Hvordan er mini-atx oppsettet med antec p180 mini istedenfor for med remote-kassen da? Er det fint med nye kabinettvifter også når en går for antecs performance modeller? Ellers ble det vanskelig med PSU nå =D Ser at Corsair HX750'n har fått litt pepper for støy noen steder(hw.no test og noen få brukerkommentarer), men bra på SPCR(mindre watt versjonene). Sitter igjen med ganske bra inntrykk ifra reviews og brukere på Toughpowern ang stillhet ellers og seasonic modellene ble litt vell dyre. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Hadde muligens vurdert å vente med å kjøpe den skjermen du har valgt. Jeg er klar over at det er en fantastisk bra skjerm, men Samsung er ventet å slippe XL2370 en gang den måneden til $399 som blir omkring 2400kr (+norske avgifter?). Hvordan kvaliteten på XL2370 blir i forhold til en HP LP2475w er jeg usikker på, men LED teknologien og kvaliteten på Samsung 7 & 8 serie TV'er har jo vært utrolig bra. Endret 18. august 2009 av itspersonal Lenke til kommentar
torkjell82 Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Hadde muligens vurdert å vente med å kjøpe den skjermen du har valgt. Jeg er klar over at det er en fantastisk bra skjerm, men Samsung er ventet å slippe XL2370 en gang den måneden til $399 som blir omkring 2400kr (+norske avgifter?). Hvordan kvaliteten på XL2370 blir i forhold til en HP LP2475w er jeg usikker på, men LED teknologien og kvaliteten på Samsung 7 & 8 serie TV'er har jo vært utrolig bra. Det så jo ut som en skikkelig snasen skjerm ja iallefall utseendemessig, men var vanskelig å google informasjon om den. Vet du åssen paneltype det er? Hadde vært veldig deilig å spart inn litt kronasjer på skjermkjøp, men og veldig klar for noe annet enn TN-panel. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Jeg er usikker på paneltype, men til den prisen vil jeg anta det er et TN panel, og med LED teknologi vil jo det gi en helt totalt andre kvaliteter enn tradisjonelle TN paneler. De har jo tidligere forklart at den vil ha en dynamisk kontrast på mellom 1:2000000 og 1:5000000. Farger har jo også vist seg å være nydelige og svært lyssterke. Strømforbruk forventes å bli redusert med omkring 40%! Jeg hadde i grunnen planer om å kjøpe en skjerm med S-IPS panel, men har bestemt meg for å vente til XL2370 blir lansert for å se kvalitetene til skjermen, men 7 & 8 Serien av Samsung LED TV'er gir jo en god pekepin. Skjermer jeg uansett ville vurdert mot HP2475W: LG W2600HP Dell U2410 Dell U2410 er klart min favoritt av disse tre. Endret 19. august 2009 av itspersonal Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Takk for innspill! Ellers ble det vanskelig med PSU nå =D Ser at Corsair HX750'n har fått litt pepper for støy noen steder(hw.no test og noen få brukerkommentarer), men bra på SPCR(mindre watt versjonene). Sitter igjen med ganske bra inntrykk ifra reviews og brukere på Toughpowern ang stillhet ellers og seasonic modellene ble litt vell dyre. De Corsairene som har fått gode skussmål for støy på SPCR er produsert av Seasonic, men HX750 er ikke det. (CX400, VX/HX450, HX520, HX620 er det, så de er stillere enn f.eks VX550, TX750, HX750/850 og HX1000 som ikke er Seasonic-baserte). Støy er vel egentlig noe som er litt subjektivt, siden en PSU en person oppfatter som bråkete, er kanskje for en annen helt OK, siden resten av maskinen også lager støy. Thermaltake Toughpower er nok middels stille (men kvalifiserer ikke SPCR-materiale i følge dem selv etter kommentarer lest på forumet der), og ikke så stille som f.eks en Seasonic. Uansett, om du ikke er religiøst opptatt av støy, som SPCR-folka gjerne er, så blir du nok ikke misfornøyd. Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Har den corsairen du snakker om. For meg hører jeg den nesten ikke. Dog, fikk PCen i dag og har enda ikke fått testet den skikkelig når jeg spiller enda. Kan oppdatere etterpå! Lenke til kommentar
torkjell82 Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Dell U2410 hadde jammen sneket seg under radaren da den ikke listes opp i prisguiden og heller ikke er noe særlig testet på reviews rundt omkring. Blir nok dog litt for dyr da jeg prøver å bremse litt på pris nå Så på LG W2600HP tidligere, men satt ikke igjen med like bra inntrykk der som med Hp'n. Er nok ikke altfor fanatisk på støy selvom dama kanskje er det, men vil jo gjerne ha noe som er relativt stille. Kanskje droppe ned til Corsair HX 620W da? Blir det nok watt da på en lett/middels overklokka cpu med eventuelt en ekstra SSD-disk senere og crossfire på 4890-vapor'n(hvis det er noen vits med crossfire på'n???). Fint med tilbakemeldinger på HX750'n ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå