andre_s Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Jeg og samboeren min vurderer sterkt å skaffe oss en hund!! Men hvilke raser er gode første gangs hunder? Har mye erfaringer med hunder generelt, men ikke fra valpe stadiet med oppdragelse osv.. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Personlig har jeg en Cairn Terrier, utrolig tøffe små hunder.. Men dere må tenke på hva slags hundetype dere vil ha. Skal den være stor eller liten? Ha mye energi eller være en litt mer avslappet hund? Endret 16. august 2009 av Phase Lenke til kommentar
andre_s Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Vi ønsker vel en hund som er noe i mellom, ikke en skikkelig daffe hund, men heller ikke en hund som skal ut på LANGE turer hverdag Ser heller ikke for meg time vis med pels stell hverdag heller Størrelse messig tenker vi noe mellom labrador og mops! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Ta en rasetest på canis Alle her inne vil anbefale sin egen "rase". Det er vel ikke så mange hunder som krever timesvis med pelsstell, men veldig mange røyter en god del, og vil kreve jevnlig børsting + at du må regne med å støvsuge hver dag + slutte å gå i hvite klær. Jeg foreslår at dere også leser en hel del om valpestell slik at dere får en liten pekepinn på hva det dreier seg om. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Jeg er vel en av de få som sjelden anbefaler mine raser Hva slags typer hund liker dere? Korthårede hunder hvor man ser muskler, fluffy hunder, hunder med hengeansikt osv. Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Puddel. Utrolig fine hunder, røyter ikke. Har så langt bare hatt gode erfaringer med de! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Puddel til en som ikke er interessert i pelsstell? Det er greit de kan barberes, men de skal fortsatt stelles en del. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Jeg er vel en av de få som sjelden anbefaler mine raser Samme her Bla i ei hundebok. Kryss av de du har lyst på, og eliminer de som ikke passer til dine behov En omplasseringshund kan jo også være en idè, om dere ikke er så kresen. Mange fine hunder der ute, som venter på nytt hjem Endret 16. august 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Animalplanet.com har også en veldig fin rasevelger. Lenke til kommentar
Ikkenick Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg og samboeren min vurderer sterkt å skaffe oss en hund!! Men hvilke raser er gode første gangs hunder? Har mye erfaringer med hunder generelt, men ikke fra valpe stadiet med oppdragelse osv.. Hei! Velg en hund ut i fra hvordan du er selv. Er du interessert i jakt, velger du jakthund. Elghund, harehund, fuglehund, mulighetene er mange Eller liker du å drive med utstillinger, eller lydighet? Eller skal du ha en turkamerat? Eller bare en du kan ha med deg hele tiden som en "kosehund"? Skal du ha en stor hund, eller en bitte liten hund? Uansett hva du velger, så tenk da på at dette dyret som blir som et familemedlem, skal du ha med deg i mange år framover. Selv har jeg hatt en del hunder opp gjennom årene. Det er koselig, da. Så lykke til. Er det noe ekstra du lurer på så kan du jo kanskje kontakte Norsk Kennel Klub. (NKK) Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Du vil ikke ha hund selv, derfor den misfornøyde smiley'n i overskriften? Lenke til kommentar
Luminos Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Dere må vel tenke over hvilket hundehold dere er interessert i Hva vil dere bruke hunden til? Om det er bare til kos og som en familiehund er det jo flust av raser å velge mellom! Hva med en cavalier? Eller en sheltie kanskje? Disse trenger jo ikke noe voldsomt med pelsstell bortsett fra børsting noen ganger i uka og sikkert litt ekstra i røyteperiodene da. Google rundt og besøk oppdrettere om dere har mulighet til det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå