formann Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Er nok ganske sikker på at det ikke er det, ivertfall utifra infoen jeg har fra komplett når jeg kjøpte den :1 Stk 112049 AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz 266 MHz bus Socket A (Thoroughbred) prosessor (1) Ja , har fått til og restarte bios , men hva er det som enkli skjedde ? og går det an og prøve og sette opp i gjen , uten at det klikker ? Jeg tror du har en Palomino, og de er låst. Dermed så vil ikke HK boote når MP er endret. Du kan jo prøve en gang til.. men tviler på at det går. Palomino er noe knot og låse opp, og det er nesten ikke noen vits, for de klokker særdeles dårlig. Lenke til kommentar
Flaffy Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg trodde det ikke fantes XP2200+ palmino jeg ? Lenke til kommentar
Radeon9700 Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hva med å ikke overklokke den med mere enn et halvt hakk på multiplieren, ikke begynn å klokk vilt før du vet at det fungerer. Er jo null problem å se om det er en palomino eller en tbred, ta afv kjøleren og se på det svarte klistremerket, noter gjerne alt som står der, så ser du bare på nettet. Toms hardware har en artikkel, om hvordan man skiller prossesorene... Lenke til kommentar
Flaffy Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Fant ut av at jeg hadde Thoroughbred :smile: Fant ut på: http://fab51.fc2web.com/pc/refs/opn_guide.html - og jeg har nummer: AXDA2200DKV3C Men jeg fatter stadig ikke hvorfor jeg ikke får stilt MP ? Noen som vet hva feilen kan være ? Lenke til kommentar
Ëonwe Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Det skulle i utgangspunktet ikke være noen tvil om at CPUen er et TBred, da Palomino kjernen stoppet på 2100+(1,733Mhz)! MSI sine HK er ikke veldig OK vennlige, spesiellt mitt(KT3 ULTRA-ARU) som ikke klarer mer enn 143Mhz. Da funker ikke det innebygde lydkortet heller . KT333 chipsettet har vel ikke muligheten til å justere MP så AUTO er vel best der. Siden ditt kort støtter 166Mhz FSB er det jo rart at du ikke får den høyere! Prøv å bare justere FSB og se hvordan det går du! Lenke til kommentar
Flaffy Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Btw, får ikke FSB høyere en 138-139 . Etter noen min. med Prime95 med Torture Test så svarer Pcen med en blå skjerm Lenke til kommentar
Flaffy Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Er det bare til og gi opp med mitt HK eller hva er problemet for at jeg ikke får stilt MP ? Lenke til kommentar
formann Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Pell ut den cpu´n du, og skriv ned steppingen. AMD XP2200+ finnes som Palomino i motsetning til hva han over her sier. Jeg blei bare mer og mer sikker på at du ikke har en Tbred. Husk å skriv ned hele steppingen, og ikke bare litt. Lenke til kommentar
formann Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Er nok ganske sikker på at det ikke er det, ivertfall utifra infoen jeg har fra komplett når jeg kjøpte den :1 Stk 112049 AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz 266 MHz bus Socket A (Thoroughbred) prosessor (1) Ja , har fått til og restarte bios , men hva er det som enkli skjedde ? og går det an og prøve og sette opp i gjen , uten at det klikker ? Hva det står på webben stemmer faktisk ganske sjeldent. Har selv returnert 2 cpu´er etter å ha fått noe annet enn det som står på sidene, og jeg er ikke alene. Litt synd at det stemmer så sjeldent som det gjør. Det er jo ikke værre enn å ta av kjøleribba, og kikke. Det kan spare deg for mye tid. Lenke til kommentar
Flaffy Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Skal ta en titt i morgen ;D Lenke til kommentar
Flaffy Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Det står: AXDA2200KV3C 9240773270893 AIRGA023WPAW .. og tilsvarer ikke det en 2200+ tbred A ? Lenke til kommentar
AMDturbo Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Er nok ganske sikker på at det ikke er det, ivertfall utifra infoen jeg har fra komplett når jeg kjøpte den :1 Stk 112049 AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz 266 MHz bus Socket A (Thoroughbred) prosessor (1) Ja , har fått til og restarte bios , men hva er det som enkli skjedde ? og går det an og prøve og sette opp i gjen , uten at det klikker ? Jeg har ikke sett ditt hk, men er det mulig at du har en multiplier-jumper som begrenser dine valg?? AMDturbo Lenke til kommentar
Flaffy Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Har et MSI KT3 Ultra 2 .. Noen som vet om det er denne jumperen på mitt hk ? Lenke til kommentar
alfern Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Du har en Tbred-A. Disse er etter hva jeg vet låst. Lenke til kommentar
AMDturbo Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Har et MSI KT3 Ultra 2 ..Noen som vet om det er denne jumperen på mitt hk ? Har tenkt litt til, kanskje du ikke har jumper siden bios kan stille mp. AMDturbo Lenke til kommentar
Flaffy Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Nesten alle , alle steder sier at det ikke finners 2200+ palmino : http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...123081&forum=13 T-bred A , vis de er låst , hvordan låse opp ? Lenke til kommentar
Flaffy Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Ingen som vet ? ;P Lenke til kommentar
formann Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Ingen som vet ? ;P Sjekk om L1 broene dine er kuttet... om de er hele så er den åpen, hvis ikke så trenger du bare koble dem sammen. Lenke til kommentar
Flaffy Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Det med og koble sammen.. Skal jeg bruke det "plamino" tirxxet som finnes her på OK.no eller skal jeg bare gjøre den klassiske med blyant ? Jeg har sjekket om de var kuttet før Når jeg sjekka var det noen "broer" som det var et lite "hakk" i mello. Husker ikke helt om det var L1, men jeg vet ikke hvor "populært" det er og kutte de andre broene ? Lenke til kommentar
formann Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Det med og koble sammen..Skal jeg bruke det "plamino" tirxxet som finnes her på OK.no eller skal jeg bare gjøre den klassiske med blyant ? Jeg har sjekket om de var kuttet før Når jeg sjekka var det noen "broer" som det var et lite "hakk" i mello. Husker ikke helt om det var L1, men jeg vet ikke hvor "populært" det er og kutte de andre broene ? Det er lite populært å kødde med de andre broene.. det er KUN L1 broene du skal konsentrere deg om. Om disse ikke er kuttet (noe jeg tviler på at de er), så er den ikke låst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå