Gå til innhold

Opplåsing av AMD Tbred

Anbefalte innlegg

Er nok ganske sikker på at det ikke er det, ivertfall utifra infoen jeg har fra komplett når jeg kjøpte den :

1  Stk  112049  AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz 266 MHz bus  

Socket A (Thoroughbred) prosessor (1)  :)  

Ja , har fått til og restarte bios , men hva er det som enkli skjedde ? og går det an og prøve og sette opp i gjen , uten at det klikker ?

Jeg tror du har en Palomino, og de er låst. Dermed så vil ikke HK boote når MP er endret. Du kan jo prøve en gang til.. men tviler på at det går.

Palomino er noe knot og låse opp, og det er nesten ikke noen vits, for de klokker særdeles dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å ikke overklokke den med mere enn et halvt hakk på multiplieren, ikke begynn å klokk vilt før du vet at det fungerer. Er jo null problem å se om det er en palomino eller en tbred, ta afv kjøleren og se på det svarte klistremerket, noter gjerne alt som står der, så ser du bare på nettet. Toms hardware har en artikkel, om hvordan man skiller prossesorene...

Lenke til kommentar

Det skulle i utgangspunktet ikke være noen tvil om at CPUen er et TBred, da Palomino kjernen stoppet på 2100+(1,733Mhz)! MSI sine HK er ikke veldig OK vennlige, spesiellt mitt(KT3 ULTRA-ARU) som ikke klarer mer enn 143Mhz. Da funker ikke det innebygde lydkortet heller :evil: . KT333 chipsettet har vel ikke muligheten til å justere MP så AUTO er vel best der. Siden ditt kort støtter 166Mhz FSB er det jo rart at du ikke får den høyere!

Prøv å bare justere FSB og se hvordan det går du! :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er nok ganske sikker på at det ikke er det, ivertfall utifra infoen jeg har fra komplett når jeg kjøpte den :

Ja , har fått til og restarte bios , men hva er det som enkli skjedde ? og går det an og prøve og sette opp i gjen , uten at det klikker ?

Hva det står på webben stemmer faktisk ganske sjeldent. Har selv returnert 2 cpu´er etter å ha fått noe annet enn det som står på sidene, og jeg er ikke alene. Litt synd at det stemmer så sjeldent som det gjør. Det er jo ikke værre enn å ta av kjøleribba, og kikke. Det kan spare deg for mye tid.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett ditt hk, men er det mulig at du har en multiplier-jumper som begrenser dine valg??

AMDturbo

Lenke til kommentar

Det med og koble sammen..

Skal jeg bruke det "plamino" tirxxet som finnes her på OK.no eller skal jeg bare gjøre den klassiske med blyant ?

Jeg har sjekket om de var kuttet før

Når jeg sjekka var det noen "broer" som det var et lite "hakk" i mello.

Husker ikke helt om det var L1, men jeg vet ikke hvor "populært" det er og kutte de andre broene ?

Lenke til kommentar
Det med og koble sammen..

Skal jeg bruke det "plamino" tirxxet som finnes her på OK.no eller skal jeg bare gjøre den klassiske med blyant ?

Jeg har sjekket om de var kuttet før

Når jeg sjekka  var det noen "broer" som det var et lite "hakk" i mello.

Husker ikke helt om det var L1, men jeg vet ikke hvor "populært" det er og kutte de andre broene ?

Det er lite populært å kødde med de andre broene.. det er KUN L1 broene du skal konsentrere deg om. Om disse ikke er kuttet (noe jeg tviler på at de er), så er den ikke låst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...