Gå til innhold

Opplåsing av AMD Tbred


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nesten blank på overklokking , men jeg sjekka der jeg kan stille FBS , og der kunne jeg i vertfall ikke stille MP .. er det rett plass ?

 

Vis det er vanlig at den stiller seg ned , så hvordan klokke den opp ? eller er det for den stiller MP ned til 2 eller.no ;P ?

Btw , idle temp. er på 38C og lod på 45 ca med luftkjøling :D .. er det no store overklokkings muligheter da ?

vet ikke vilken stepping den har , men jeg kjøpte den på komplett for ca et halv år siden

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan finne e plass i bios hvor du kan stille MP, så er det ingen vits i å låse opp prosessoren din! Flash da evt med nyeste biosoppdatering, da har du sannsynligvis mulighet for å stille MP!

Hvilket hovedkort har du? Skriv litt info om systemet ditt, så blir det lettere å komme med tips!

Lenke til kommentar

Jeg har;

MSI KT3 Ultra4 hk

Amd 2200+

Gainward Geforce 4 128 ddr , power pack..

256 ddr, 333mhz ( vet ikke merke)

GlacialTech Igloo2320 cpu vifte ;P

 

Når jeg kjøpte Pcen tenkte jeg ikke noe serlig på overklokking..

..

Hvor kan jeg få nyere bios versjon og hvordan flasher jeg den ?

Lenke til kommentar

Sikker på at du har MSI Ultra 4? Aldri hørt om det...er det ultra 2 du mener??

 

Her er litt info om hvordan du kan finne det ut:

tatt fra MSI sine sider.

 

AMI Flash BIOS Procedure  

 

Check your BIOS for BIOS FLASH Protection & DISABLED it, some boards have this function.

For Example:  

K7T266 Pro (MS-6380) -BIOS setup/chipset setup/BIOS protection/disabled  

 

Know Your model number

a. Open your case and look for the MS-XXXX number on the motherboard between the PCI slots, also check the version number that is written there as well. (some motherboards are named like K7T Turbo, make sure you have the right version number)

b. Boot up your system & take a look at the top left screen during POST, you should see something like "A6380MS v1.7 122101" This means the board is MS-6380 with BIOS version 1.7

Hint : Many systems are clearing this message very fast, the bios version is then unreadable, you can either press "PAUSE" or disable the "Quick Boot" in the BIOS setup.  

 

Lenke til kommentar

Det du har gjort er å sette MP valgene dine ned til 5.5-12,5 .. dette er en mod som bare gjøres når man skal kjøre høy FSB ved å bruke MP under 12,5.

Siden du har KT3 Ultra2 og en Tbred CPU så trenger du ingen mod for å velge fra 13-22 i MP. Det skal heller ikke være nødvendig å flashe bios, men om du skal gjøre dette så burde du bruke v5,7 da denne har bedre støtte for 333 Mhz bus hvilket du absolutt burde kjøre.

Lenke til kommentar

formann, min problem er at jeg ikke finner noen plass til og stille MP :)

Er det under "Frekvens" eller no det pleier og være ? samme sted som du stiller FSB ?

Btw , finner ikke MP uten mod heller..

Men det kan godt være at jeg leter på feil plass i bios :yes:

Lenke til kommentar
formann, min problem er at jeg ikke finner noen plass til og stille MP  :)  

Er det under "Frekvens" eller no det pleier og være ? samme sted som du stiller FSB ?

Btw , finner ikke MP uten mod heller..

Men det kan godt være at jeg leter på feil plass i bios  :yes:

 

Mener å huske at det er under "Frequency/Voltage Control" , tror det heter "CPU Ratio"

Lenke til kommentar

Nå fant jeg det :D

Men når jeg satt MP til 14 og FSB til 135 , bare for og teste noe ;P så nu vil ikke PCen boote opp.. :oops:

Manualen til hoved kortet har jeg lånt vekk til en venn som er på ferie , så hva er de mest vanlige måtene og restarte bios på ? eller bare ta ut det lille bateriet på HKet ?

Det kommer ikke no bilde på sjermen heller !

.. og hvorfor klikka pcen ?

Lenke til kommentar
Nå fant jeg det  :D  

Men når jeg satt MP til 14 og FSB til 135 , bare for og teste noe ;P så nu vil ikke PCen boote opp..  :oops:  

Manualen til hoved kortet har jeg lånt vekk til en venn som er på ferie  , så hva er de mest vanlige måtene og restarte bios på ? eller bare ta ut det lille bateriet på HKet ?

Det kommer ikke no bilde på sjermen heller   !

.. og hvorfor klikka pcen ?

 

Høres nesten ut som om du har en Palomino. Er du helt sikker på at det er en Tbred du har?

 

Resetting av bios gjør du ved å flytte clrcmos jumpern fra 1-2 til 2-3 i noen sekunder. Det tryggeste er å koble fra strømmen til HK, for da er man sikker på at man får resatt den. Jeg er ikke helt sikker på den jumpern heter, men den står like ved batteriet, og heter noe som ccmos, clrcmos, clrmos, JBAT eller noe i den duren.. du skjønner det så fort du ser den.

Lenke til kommentar

Er nok ganske sikker på at det ikke er det, ivertfall utifra infoen jeg har fra komplett når jeg kjøpte den :

1 Stk 112049 AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz 266 MHz bus

Socket A (Thoroughbred) prosessor (1) :)

 

Ja , har fått til og restarte bios , men hva er det som enkli skjedde ? og går det an og prøve og sette opp i gjen , uten at det klikker ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...