Eyefitness Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hei. Jeg vurderer å begynne å fotografere i raw format (eller jpeg+raw), og lurer i den forbindelse på om jeg kan klare meg med programvaren som følger med Canon 40d eller om jeg bør kjøpe Lightroom 2. Har fra før kun Photoshop elements på pc, men venter på en mac med photoshop cs4. Hva gjør dere andre som har Canon og cs4; bruker dere noe av Canon-programvaren som fulgte med kameraet? Eventuelt hvorfor / hvorfor ikke? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 DPP som medfølger Canon er aldeles utmerket å bruke etter mitt skjønn... (Har prøvd to-tre andre RAW convertere) RandiA Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Takk for info RandiA. Er DPP raskt å lære seg, eller krever det veldig mye tid? Greit å overføre til CS4 etterpå - og vil bildene se like ut i begge programmer? Tenker på hvitbalanse og lys/fargenivå osv.? Tar gjerne i mot mer info her folkens:) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Det var veldig enkelt og greit å lære seg, ganske selvinnlysende, nølte litt før jeg tok det i bruk, men det var bare tull..selv for en gammel dame var det et enkelt-å-bruke program Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Finnes en del brukbare tutorials her. DPP er som Randi sier, et veldig greit program som er lett å bruke. Tom Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Takk til dere. Så rimelig greit ut på de tutorials. Antar jeg kommer til å teste den programvaren en stund. Blir jeg ikke fornøyd får jeg heller handle inn Lightroom 2 på ved en senere anledning. Har nå fått macen og begynt så vidt å pusle litt med CS4. Stor forskjell fra pc til mac, men tror faktisk at den vil bli en del enklere å bruke enn pc når jeg blir kjent med systemet på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå