FWD Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hei En kammerat av meg har nettop kjøpt seg ny pc. Hovedkortet er et Asus P6T SE X58, og skjermkortene er to stk av denne typen. Crossfire broen som medfølger er beregnet for at de to skjermkortene skal stå i de to øverste pcie x16 sporene (altså med kun et annet eksapnsjonsspor mellom). Problemet er at Club3d ikke har tenkt på at med deres kjøleløsning lar det seg ikke gjøre å sette kortene i disse to sporene, da det ikke er plass. Det ene skjermkortet må derfor settes i det nederste sporet, noe som betyr at man får 3 andre eksansjonsspor mellom kortene. De medfølgende crossfire-broene er ikke i nærheten av å være lange nok til å kunne gå mellom kortene når de står i disse sporene. Er det noen som har noen forslag til hva man kan gjøre? Har lett en del på nettet etter lenger crossfire-broer, men har ikke funnet noe. En annen løsning vi har vurdert er å kjøpe en annen kjøler til det ene kortet for å få plass. Noen som vet hvor man får tak i en slik lengre crossfire-bro, eller i værste fall har noen anbefallinger til en tynn kjøler til et 4890 kort? På forhånd takk :-) Lenke til kommentar
FWD Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Ingen som har noe å bidra med? Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Er broen av stiv eller "kabel" løsning? De fleste nettbutikker som komplett, netshop selger vell en lengere bru til 100 kr.. ? Lenke til kommentar
FWD Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Broen er av typen myk, altså et bøyelig bånd. Dersom noen av disse nettbutikkene selger det er det jammen ikke lett å finne... Har vært gjennom både netshop og komplett, samt søkt i prisguiden her på hardware. Foreløpig har jeg ikke funnet noe som helst. Har du en link? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Men kortene må vel stå i de to blå for at du skal få full minnebåndbredde osv og? Siden hvert kort dekker bare to PCI spor, så skal det være plass? selv om det kan bli tynt med luft på det øvre skjermkortet.... Endret 20. august 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
FWD Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Det med minnebåndbredde var jeg ikke klar over, så takk for tipset :-) Kortene i seg selv (med kjøler) dekker bare to spor ja, men problemet er at skruene som fester kjøleren til skjermkortet stikker noen milimeter ut på baksiden av kortet. Dette gjør at de to kortene ikke kan settes med kun 1 spor i mellom. Skruene har en tykk hals, så de kan ikke skrus lenger inn. Vurderer å dra til en jernvarehandel og skaffe noen skruer uten tykk hals med samme diameter og bruke disse i stedenfor, kan hende at det holder... Ellers fant jeg en 5 inch lang crossfire bro på asus' webshop, men det blir ikke noe vits i å kjøpe denne dersom jeg mister minnebåndbredde... Modifisering av kjøleløsnngen ser ut som den eneste løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå