Machomannen Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Jeg har da tenkt å kjøpe Acer Aspire 5935G men jeg er ikke en person som kan som mye om pcer. Jeg vet fortsatt nok til å se at denne pcen er bra. Grafikkortet er vel hovedgreia med denne pcen men også har den 4GB ram og god lagringsplass. Jeg ville bare vite om det er noe med denne maskinen jeg burde vite om? Negative sider ved den eller noe? Jeg setter pris på all hjelp. Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Jeg har bestillt denne PCen selv, men siden ingen har den på lager enda så er det vel ikke så mange som vet så mye om den enda bortsett fra spesifikasjonene som er oppgitt på nettbutikkene. Skal komme tilbake med en kort raport når jeg har fått den i hus. Står at den ventes på lager 18.08.09, altså i morgen. Så med litt flaks har jeg den i løpet av uka. Endret 17. august 2009 av Artemis-Entreri Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Du finner en test av Aspire 5935G her, men er ikke sikker på om det er samme modell som du har bestilt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Har akkuratt kommet en "sniktitt" på Acer 5739G med nvidia M 240GT skjermkort her, som burde være ganske nært ytelsesmessig: http://www.notebookcheck.net/Hands-On-Acer...ew.18838.0.html Viktigste jeg fikk ut av testen var: The graphic chip can, for the time being, establish itself a bit above a fully equipped 9600 GT graphic card but still considerably below a Geforce 9700M GTS and the ATI competitor, the Mobility Radeon HD4650 Med andre ord en del tregere enn ATI HD4650 med GDDR3 minne. Mye av grunnen til at det er tregere regner jeg med er: A second point is that the GT 240M graphic card in the Aspire 5739G only has a DDR3 video memory. This also slows it down and thus stays behind the performance of other graphic cards, equipped with the faster GDDR3 memory (32 bit connection). The GT 240M should gain a bit of ground in top configurations with this. Acer sparer penger ved å bruke vanlig DDR3 minne i stedet for GDDR3. Nå vet jeg ikke sikkert om 240M GT i 5935G også bruker DDR3, men ser det som sannsynlig da acer sparer penger på å bare produsere en type kort. Endret 18. august 2009 av OC-Freak Lenke til kommentar
Sittman Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Har planer om å kjøpe denne maskinen selv, men ser det er _mange_ forskjellige utgaver av den. Hovedforskjellen er vel at den ene leveres med ett GT 130M skjermkort, mens den jeg har vurdert leveres med GT 240M. Nå har jeg prøvd å sette meg litt inn i skjermkort de siste dagene, men har litt problemer med å forstå meg på hva jeg kan forvente av f.eks. GT 240M med 1GB dedikert minne. Kan jeg med dette skjermkortet f.eks. kjøre spill som Assassins Creed/Cysis/Call of Duty? om ikke på høyeste innstilling, værtfall medium video innstillinger. En annen ting jeg lurte på angående denne maskinen, er skjermoppløsningen, som er på 1366 x 768, er ikke dette litt lite:S? http://www.milrab.no/PartDetail.aspx?q=p:2530531 link til den utgaven jeg har funnet som har best pris/specs av 5935G, ut ifra hva jeg forstår værtfall.. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Har planer om å kjøpe denne maskinen selv, men ser det er _mange_ forskjellige utgaver av den. Hovedforskjellen er vel at den ene leveres med ett GT 130M skjermkort, mens den jeg har vurdert leveres med GT 240M. Nå har jeg prøvd å sette meg litt inn i skjermkort de siste dagene, men har litt problemer med å forstå meg på hva jeg kan forvente av f.eks. GT 240M med 1GB dedikert minne. Kan jeg med dette skjermkortet f.eks. kjøre spill som Assassins Creed/Cysis/Call of Duty? om ikke på høyeste innstilling, værtfall medium video innstillinger. En annen ting jeg lurte på angående denne maskinen, er skjermoppløsningen, som er på 1366 x 768, er ikke dette litt lite:S? http://www.milrab.no/PartDetail.aspx?q=p:2530531 link til den utgaven jeg har funnet som har best pris/specs av 5935G, ut ifra hva jeg forstår værtfall.. Jeg har akkurat samme bekymring som deg. 1366 x 768 virker guffent lite, spesielt om man er vandt til 1680*1050. Lenke til kommentar
Sittman Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Det viktigste er egentlig for meg om den kommer til å klare de spillene jeg listet opp i forrige post jeg skrev. Og om dette er noe som holder værtfall litt fremover i tid med tanke på spill.. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg skal gå for denne, litt dyrere men føler at steget opp er verdt det. Lenke til kommentar
Sittman Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Den er jo billigere, samt har dårligere internminne, samt skjermkort.. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Sorry, jeg som surrer. For sliten... Glem mitt forrige innlegg Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Bah! Levering utsatt til ut i september. Er vel 3 gang leveringsdatoen blir flyttet fremover. Lenke til kommentar
Frewt Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hej, vurdere pc i samme kategori som dette her, men lurer litt på hva som er forskjellen mellom disse? ser den enne har GT130 og den andre GT240 http://www.milrab.no/PartDetail.aspx?q=p:2386605;c:36159 http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...dell-lxpg80x005 Hvor mye forskjell er det i ytelse på disse to grafikkortene? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 GT 240M er best. Hvor stor forskjellen er vet jeg ikke, men du vil nok merke den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå