MercedesMotor Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hei, Jeg ble stoppet av politiet og de sendte et brev om teknisk kontroll, jeg har en god del dødgang på rattet, men blir bilen avskiltet pga. det? eller får jeg beholde skiltene og få en frist for å få fikset dette? Jeg har planer om å ta med bilen til Polen den 13 sep. kontrollen er den 10 sep., ALT sammen er ordnet og betalt, og nå risikerer jeg å tape ca. 8.000 kroner hvis de avskilter den... Ca. hvor mye koster en rattstamme til en Toyota Carina E 2.0D 93'mod.? Veldig takknemlig for svar Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Ta av skiltene selv før du leverer den på kontroll da. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Ta av skiltene selv før du leverer den på kontroll da. Haha ikke dumt det, men hva skal jeg si om de spør om skiltene? Vil heller gjøre det på den lovlige måten (A) Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 En ting er at det er en grunn med slike kontroller Ikke bra å kjøre med mye slakk, spesiellt ikke helt til Polen... Er du sikker på at slakken ligger i rattstammen? Og ikke i noe endeledd elns? Er det på noen av leddene (nede ved hjulet, så og si) er det rimelig og ganske enkelt å bytte. Er det noen av leddene fra tannstang og opp til rattet, blir det litt værre. Trenger ikke være så mye vanskeligere å bytte, men som oftest må de delene kjøpes originalt, og koster gjerne en høvding eller 2. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Kan også være slark i nedre opphengskule. Jekk opp en side om gangen og se hvor det glipper. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Bilen blir fraktet i båt, så bilen skal ikke rulle så innmari mye. Jeg kom på en ting, å utsette kontrollen i 1-2 uker, da får jeg fikset problemet med rattet og dra til Polen uten noe tap. Bilen skal ikke brukes i Polen, den skal stå parkert i et bekjents verksted. Samtidig kan de fikse rattet Det er det smarteste jeg noen gang har kommet på :/ Tusen takk for svar alle sammen Endret 16. august 2009 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hvis du har stor slark i rattet skyldes ikke dette endeledd, men tannstang/styresnekke. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Hvis du har stor slark i rattet skyldes ikke dette endeledd, men tannstang/styresnekke. Ahaaa Tusen takk, skal få sjekka nærmere på det. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Vanlig feil på toyota er at du får slakk i rattaksel krysset. Bytta et senest forrige uke. Krysset koster et sted mellom 1200-1500,- og det er et par dager ventetid. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Vanlig feil på toyota er at du får slakk i rattaksel krysset. Bytta et senest forrige uke. Krysset koster et sted mellom 1200-1500,- og det er et par dager ventetid. Tusen takk for infoen Bra med svar her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå