paa99 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Vi er et par kompiser som har lyst til å stare med paitball, men vi har ikke noe peiling. Vi er ute etter en billigpakke, men den må være brukans. Fant noen pakker på Paintball24.no. Hadde vært fint om noen kan komme med noen erfaringer og/eller anbebefalinger. Eventuelt komme med noen andre forslag. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 bruker selv Tippmann markør når jeg spiller, de fleste vil nok anbefale TIPPMAN-A5, da denne er helt grei for nybegynnere og viderekommende. For all del ikke kjøp TIPPMANN c98, denne er så simpel så du får det, og A5'en er ikke så mye dyrere. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Begynnermarkører som Tippmann 98x er en meget solide og gode markør, men om man blir bitt av pb basillen så blir man fort lei disse. ..Og det er basillen som kommer til å styre dine senere innkjøp. Om du ikke blir smittet, så er det greit. Om du derimot blir syk, så kommer du til å trenge en god elektromarkør med et godt matesystem, bedre maske, podbelte med poder osv. Hva du velger av utstyr vil påvirkes av hvilke type spiller du er. (Rec/Sup++) Hvorfor jeg nevner dette: Jeg mener det er en stor fordel å være leie/gjestespiller lenge nok til å få smaken av hva man ønsker seg av utstyr. Da vil du besvare spørsmålet ditt selv. ---- Jeg vil nok anbefale en god og rask markør med en gang, men om du bare skal spille litt for å ha det morro, så vil dette være litt bortkastet og du kan heller gå for en av de billigere pakkene. Lenke til kommentar
paa99 Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Takk for svar. Får vel teste det noen ganger før jeg gidder å handle. Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Jeg anbefaler X7, basic/mekanisk/uten E-grip. E-grip gir ofte mye problemer med markøren og for nybegynnere er det alfa omega at markøren virker hver gang du skal bruke den. Litt høyere i pris(500 kr), men dog mye kulere og gir deg helt andre muligheter hvis du blir bitt av basillen... IKKE kjøp billig maske, du ender bare opp med å kjøpe to. En billig maske vil alltid dogge når du begynner å puste litt, noe som er utrolig kjipt når du skal se etter noen i et busk-kratt. Du kan kjøpe helt vanlig billig magasin. =) Endret 29. august 2009 av Litek89 Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Om man velger en basic X7 så har man jo samme funksjon som en basic A5 som fåes brukt på finn mm, og om man da velger en 98 med gravityfeed så har man fortsatt samme funksjon, lettere og billigere markør, men lengre å gå for full oppgradering. Og muligens med unntak av prestasjonen til propellen i cyclone feed så er jeg fullstendig uenig i at et egrep gir mere problemer. En X7 med egrep koster i dag ca. 800,- mer en basic modellen, og 600,- mer en RT versjonen som etter min mening er det laveste modellen en bør velge om man skal ha X7.(Eller annen markør for den del). Et separat egrep for oppgradering coster ca 1250,-. ..Men en det er en snasen recmarkør Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Da har vi to litt forskjellige opplevelser. Jeg har flere i "gjengen" som har kjøpt seg en ekstra basic makør grunnet E-grip gir problemer enten med det ene eller andre. Men selvfølgelig, det er nok litt inviduellt! Cyclon feed er selvfølgelig knall(men Q-loaderen min er enda mer ), men det som er fint med X7 er at den ikke er altfor dyr, men gir enn mulighet til å gå begge veier. Du kan gå videre med upgrade kits og andre godsaker, men hvis du ikke blir helt bitt av basillen så har du en god markør som ikke er altfor påkostet. Men til syvende og sist er det litt inviduellt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå