dllie Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Hei jeg har 4GB med PC2-5300 667 MHz, er det verdt å bytte til 4GB med PC2-8500 1066 MHz, koster jo bare rundt en 500kr. merker man egentlig noe forskjell? Endret 17. august 2009 av dllie Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Nei... Men du må ha RAM som står i stil til Buss farten på maskinen din, eller som iallefall takler disse hastighetene. Ellers blir systemet ustabilt når de presses opp. Det vil si at PC6400 er rundt normalen for 1333MHz Intel Core 2 CPUer for eksempel. Men du tjener INGENTING på raskere RAM utenom i benchmarks. Denne typen RAM er mest egnet for overklokkere som ikke vil være holdt tilbake av farten på RAMen. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Følger opp her jeg, siden det passer okay med hva jeg har. Har nemling en 1GB PC5300 Kingston HyperX brikke (minne var fryktelig dyrt da jeg kjøpte). Dette begynner å bli litt lite nå, så trenger mer. Lurer på å kjøpe 4 GB PC8500 fra fx Kingston. Vil disse i tilfelle passe sammen? Kan jeg ha 2x2GB + 1x1GB? Vil alle kjøre på PC5300 speed? Om det ikke er kompatibelt likevel, er det noen andre merker enn Kingston dere vil anbefale, uten at det blir for dyrt? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 De nye PC 8500 brikkene vil kjøre etter tregeste link ja, eller etter overklokken din hvis du har noe sånt. Ellers jevnfør med minne FAQen, masse slikt er besvart der. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Hvis du bruker 2x2 GB + 1x1 GB vil alle kjøre på PC5300. Men jeg tror ikke at du har plass til 5 brikker på hovedkortet ditt? Det er vanskelig å si noe sikkert når du bare har "Gigabyte DS3"-hovedkort. Det er uansett mest sannsynlig nok med 4 GB, så bare kjør på med 2x2 GB og heng den gamle brikken på veggen. Og det er bare til å kjøre på med PC8500 hvis det er billig. Kingston er et greit merke. Edit: Fy faen, hvor dum går det an å være?! Endret 26. oktober 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Takk for svar Jeg har plass til 4 brikker på det hovedkortet, så 2+2+1 skulle gå greit. Men er nok like greit å bare bruke 2x2 siden alt kjøres på laveste hastighet. Kingston er helt greit i forhold til Crucial, OCZ, Corsair og Mushkin? Merker man egentlig noe forskjell bortsett fra på tester? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Kingston er helt greit i forhold til Crucial, OCZ, Corsair og Mushkin? JaMerker man egentlig noe forskjell bortsett fra på tester? Nei Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Takker igjen. Da er den grei. Kan like gjerne gå for Kingston siden det er litt billigere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå