Gå til innhold

Drivere/spill i windows 7?

Anbefalte innlegg

Jeg har store planer om å installere Windows 7 for første gang i dag, men ønsker først å få avklart noen småting som sikkert er blitt spurt om 100ganger allerede:

Hvordan er drivere til W7? Kan jeg bruke de samme jeg har i Vista, eller må jeg slite og vente masse for å få i gang det trådløse nettverkskortet mitt og slikt?

Hvordan er spill-støtten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligheten er stor for at driverne er innebygget i win7. Hvis ikke så kan du sjekke om produsenten har oppdatert driverne til å gjelde win7, hvis ikke kan du forsøke å bruke vista-driverne. Det siste er en løsning du sannsynligvis ikke trenger.

Jeg har vært borti ett spill (NWN2) som ikke funker, men det er bare i RC build 7100, det problemet er løst i senere utgaver. Ellers går spilll riktig så problemfritt.

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar

Det er stor sansynlighet for at du slipper å laste ned og installere noen som helst drivere. Hvis du vil ha den absolutt siste driveren til skjermkortet har både nVidia (32 og 64bit) og ATI (32 og 64bit) Win 7 -drivere på hjemmesidene sine.

Trådløst nettverk er plug and play. Hadde problemer med mitt Linksys WUSB54 i build 7100 (RC), driverne ga meg den gode gammle BSOD :D Men etter at jeg skaffet meg et billig Buffalo PCI-kort har alt fungert feilfritt. (Kjører 64bit build 7600 RTM akkurat nå).

Erfaringer med spill finner du bl.a i Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag -tråden (sjekk de 15-20 siste sidene).

(Endret: Omformulerte)

Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Godt å høre. Hadde ikke tålmodighet til å vente på svar her, så jeg klinte inn Win7 uansett. Bruker det nå og må si jeg synes Vista utseendemessig ser bedre ut. Ellers virker ikke forskjellene store, fikk ikke installert driverne til HK fordi de tydeligvis ikke er støttet, men windows fant egne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...