Fear the Scare Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hva kan jeg gjøre, jeg har fått en error 30 og jeg har slått av og på kameraet og tatt ut batteriet. Men melding kommer forsatt.. Kameraet er ikke gammelt, og jeg tok bilder da det skjedde. Canon EOS 5D mkII om noen lurer på navnet fult ut på kameraet... Takker for svar på forhånd. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Lukkeren din er defekt. Du kan prøve å holde det vertikalt (topp av kamera mot høyre og utløser knapp nederst) - dette skal ifølge enkelte hjelpe (tyngdekraft bidrar), men ta kontakt med butikk/Canon support og hør hva du må gjøre. Endret 16. august 2009 av TGB Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 (endret) lukkern ? når jeg trykker på Rens Manuelt og slår av kameraet fort og tar ut batteriet så er lukkern fin og åpen... EDT kanskje du har rett, fordi når jeg TAR bilder viker det som den ikke vil gå ned..., men deg gir ingen mending at jeg kan få ned lukkern under manuell rens... Endret 16. august 2009 av Fear the Scare Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 lukkern ? når jeg trykker på Rens Manuelt og slår av kameraet fort og tar ut batteriet så er lukkern fin og åpen... Error 30 indikerer feil med speil eller rullegardin foran sensor. Trenger ikke bety at den er helt defekt, men at noe gir elektronikken i kamerahuset info om at det ikke er helt som det skal være. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 -.- Feilmeldings feil? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 -.- Feilmeldings feil? Neppe, feilmelding kommer basert på informasjon fra komponentene i kamerahuset. Andre jeg kjenner fikk byttet hele lukkermekanismen i kamerahuset etter error 30, og alt ble fint etterpå. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 (endret) ok, hva kan en slik behandling koste fordi jeg har ikke norsk garanti.. Virker rart at lukkermekanismen konker etter 1 ukes bruk... får ikke det til å henge sammen.. Endret 16. august 2009 av Fear the Scare Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 ok, hva kan en slik behandling koste fordi jeg har ikke norsk garanti.. Ikke så bevandret i Canon verden, men mener dette skal dekkes av fabrikk-garantien på 1 år. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 ok, takker for hjelpen. Jeg skal prøve å få levert den til uke et sted... Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 ok, hva kan en slik behandling koste fordi jeg har ikke norsk garanti.. Virker rart at lukkermekanismen konker etter 1 ukes bruk... får ikke det til å henge sammen.. Kalles slapp kvalitetskontroll, skjer alle produsenter av og til - spesielt når de ikke klarer levere nok (Nikon har hatt noen runder der også, typisk 17-35mm f/2.8 objektivet som man kunne mistenke var skrudd sammen av en full mann av og til). De fikk ordnet det etter noen måneder. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 (endret) noen månder?... Mener du at det vil ta månder å få fikset en slik feil på mitt kamera? Endret 16. august 2009 av Fear the Scare Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 noen månder?...Mener du at det vil ta månder å få fikset en slik feil på mitt kamera? Slapp av, jeg tenkte på kvalitetskontrollen på fabrikken. Bytter de lukker så tar det et par timer maks når de først har startet. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 ok:P bare begynte å lure her. Synd at dette skjedde meg da kanskje 1-3% av alle kamera som blir sendt til salgs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå