Gå til innhold

Har jeg kjøpt feil RAM?

Taugooneren

Anbefalte innlegg

Det er(det eg kommer på i farta) 3-4 ting du på ta hensyn til. Siden vi vil at Hovedkortet skal passe i kabinettet ditt, så trenger du m-ATX hovedkort. Dette er formfaktoren. Deretter vil vi at det nye skjermkortet ditt skal passe. Da trenger vi PCI Express 2.0 16x. Også vil vi at prosessoren din skal passe. Her må du gi meg eksakt informasjon.

Det eg vil du skal gi meg, er ein linje med ordet Socket, eller AM(med tall bak). Siden prosessoren din er ein Intel, så er eit ord med Socket det aktuelle.

For å finne full informasjon om prosessoren din, så vil at du skal laste ned Everest for å finne det ut derifra

Det står flere steder i tråden at han har 775.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er(det eg kommer på i farta) 3-4 ting du på ta hensyn til. Siden vi vil at Hovedkortet skal passe i kabinettet ditt, så trenger du m-ATX hovedkort. Dette er formfaktoren. Deretter vil vi at det nye skjermkortet ditt skal passe. Da trenger vi PCI Express 2.0 16x. Også vil vi at prosessoren din skal passe. Her må du gi meg eksakt informasjon.

Det eg vil du skal gi meg, er ein linje med ordet Socket, eller AM(med tall bak). Siden prosessoren din er ein Intel, så er eit ord med Socket det aktuelle.

For å finne full informasjon om prosessoren din, så vil at du skal laste ned Everest for å finne det ut derifra

Det står flere steder i tråden at han har 775.

Da har ikkje eg fått det med meg :p

Leiter etter eit kompitabelt hovedkort for deg nå;)

Hovedkortet du sendte er ikkje ein kandidat, desverre. Formfaktoren er feil.

EDIT: Her er ein liste med kompitable Hovedkort. Det eneste som eg ikkje er 100% sikker på, er RAM'en. Men i min oppfatning, så skal RAM'en du har kjøpt passe fint inn i iallefall dei fleste.

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10492&...4.A00046.K10730.

Det eg er litt usikker på, er at formfaktoren til RAM'en du har kjøpt er DIMM. Eg finner ikkje nokke opplysning om dette i informasjonen om Hovedkortet, men siden eg mangler denne kunnskapen, så er eg sikker på at andre kan hjelpe deg med å finne ut av akkurat det :p

Endret av Rgr00n
Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk for at dere tok dere tid til å hjelpe meg, det setter jeg stor pris på. I og med at RAMen jeg bestilte er ubrukelig på dette tidspunktet, avbestilte jeg. Skjermkortet får jeg forhåpentligvis i neste uke. Jeg får tenke over det og se om jeg kjøper nytt hovedkort, kjøper en RAM som mitt nåværende hovedkort takler, eller om jeg rett og slett kjøper en ny PC. Skjermkortet speeder vel litt opp det også?

Uansett så takker jeg for all hjelp :)

Mvh Joakim

Lenke til kommentar

Brikkesett Intel G33 og 300w strømforsyning (som er alt for lite til oppgradere HD4650->HD4850)

Data for et 4670 viser til full load forbruk oppgitt til 70watt.

(denne har 4650 og bruker kanskje bittelitt mindre)

Data for et 4850 fra Sapphire gir en wattforbruk på 187watt under full last.

Edit:

Spørsmålet er om denne HP Pavillion PCn benytter et standard ATX PSU power.

Mange fabrikklagde PCer benytter proprietære løsninger.

Dette må undersøkes "føre" du kjøper den. Dvs om det lar seg gjøre å oppgradere til en standard ATX 2.x PSU på f.eks 480-550w.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Brikkesett Intel G33 og 300w strømforsyning (som er alt for lite til oppgradere HD4650->HD4850)

Data for et 4670 viser til full load forbruk oppgitt til 70watt.

(denne har 4650 og bruker kanskje bittelitt mindre)

Data for et 4850 fra Sapphire gir en wattforbruk på 187watt under full last.

Edit:

Spørsmålet er om denne HP Pavillion PCn benytter et standard ATX PSU power.

Mange fabrikklagde PCer benytter proprietære løsninger.

Dette må undersøkes "føre" du kjøper den. Dvs om det lar seg gjøre å oppgradere til en standard ATX 2.x PSU på f.eks 480-550w.

Okay, må det kjøpes strømforsyning til denne også, da?

https://prisguiden.no/product.php?p...s&cat_id=71

Eller kan jeg ikke skifte skjermkort til 4850?

Lenke til kommentar
Om du skal ha NY PC ville jeg kanskje gått etter noe der du kan konfigurere litt selv etter pris osv sånn som: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10394 Der kan du f.eks ha 4850 i crossfire siden du allerede har ett osv. :)

Hva menes med crossfire, er det et i tillegg? Hvilket kort anbefales her, med tanke på at jeg har Sapphire Radeon HD 4850?

Jeg ønsker 4GB RAM, men må jeg ha 64-bit for full effekt?

Endret av Taugooneren
Lenke til kommentar

Den har nok ikke god nok strømforsyning, men det var bare et forslag. :) Og Crossfire er 2 av samme kort, eller serie som "binnes" sammen av en Crossfire eller SLI bro, slik at du har 2 kort som jobber på samme ting i stedet for 1. Og ja du må ha 64-bit for at Windows skal kunne bruke de 4GB med ram, ellers så får du bare effekten av 3/4GB.

Lenke til kommentar
Den har nok ikke god nok strømforsyning, men det var bare et forslag. :) Og Crossfire er 2 av samme kort, eller serie som "binnes" sammen av en Crossfire eller SLI bro, slik at du har 2 kort som jobber på samme ting i stedet for 1. Og ja du må ha 64-bit for at Windows skal kunne bruke de 4GB med ram, ellers så får du bare effekten av 3/4GB.

Okay, takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...