Gå til innhold

GPS fungerer ikke på Nokia 5800 XpressMusic


Ola92

Anbefalte innlegg

Hey! :D

 

Jeg har nettopp skaffet meg en 5800 og liker den veldig godt! :new_woot:

MEN jeg har prøvd GPSen mange steder i Oslo, men den ser ikke ut til å fungere.. :cry:

 

Jeg har prøvd med Nokia Maps, Google Maps, AmAze (et gratis java-basert navigasjonsprogram) OG Garmin Mobile XT (koster penger), men ingen av dem ser ut til å fungere :hmm:

 

På Nokia Maps:

Den gule signalstyrke-greia blinker, men får ikke et signal selv når jeg er ute i åpen himmel uten særlig skyer og ikke noe regn eller noe lignende..

Når jeg legger inn en adresse jeg VIL kjøre til, står det "Venter på GPS" øverst. Og det står fortsatt "Venter på GPS" etter over 45 minutter! :no:

 

På Google Maps:

Jeg legger inn en addresse og den klarer å finne veien, men det står "Søker etter GPS-satelitter (1)..." øverst i høyre hjørne. Og etter at jeg har latt mobilen være i bilen 10 minutter og deretter begynner å kjøre, oppdateres ikke kartet etter hvor jeg kjører. :(

 

På AmAze:

Jeg skriver inn addressen jeg vil til, så kommer følgende melding opp "No position information is being received from your GPS device. The route will be calculated based on the last known GPS position." :hmm:

 

På Garmin Mobile XT:

Jeg skriver inn addressen jeg vil til og trykker "Kjør!" og lar den laste ned "trafikkinformasjon". Deretter kommer det opp en boks hvor det står "Venter på bedre GPS-nøyaktighet" og det er en grønn "linje bak som beveger seg mot høyre når den får bedre signal, men jeg lot denne være på ute i verandaen i Oslo i over 1 time!! Men ingenting hadde endret seg.. :(

 

Så det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg med å fikse dette problemet, og beklager for at jeg skrev såå mye, men jeg ville bare få ut alle følelsene mine :p

er det kanskje en feil med mobilen?

 

Takker for ALLE hjelpsomme svar!! :dribble::D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svarene!! :D

Jeg gikk til Meny --> Programmer --> Posisjon --> Lokalisering --> Lokaliseringsserver. Serveradresse er riktig, "Bruk av lokaliser. server": Automatisk, mens på "Tilgangspunkt" står det "må angis". Og når jeg trykker på "må angis" står det "Ingen tilgangspunkter er angitt. Angi et i tilkoblingsinnstillinger".

 

Så jeg går til Meny -> Innstillinger -> Tilkobling -> Nettverksmål, men her har jeg sletta ALLE tilgangspunktene, bortsett fra det trådløse nettverket.

 

Jeg har ikke lagt inn kart via Nokia MapLoader, ettersom jeg bruker en Mac, og de "små CDene" ikke passer inn i en MacBook.. :wallbash: Men jeg skal prøve på en annen PC nå straks :p

 

Men takk for svarene da ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...