Carl Sagan Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Heisann! Nå begynner skolen og jeg skulle gjerne likt å hatt tilgang til filene mine som ligger på den stasjonære PC-en hjemme mens jeg er på skolen. Jeg kjører Windows 7 og er ikke interessert i å bytte OS kun pga. dette, men bytter kansje til Windows Server 2008 R2 senere. - Det må være kjapt - Ikke FTP - Jeg må ha mulighet til å endre, lage og kopiere filer (på min hjemmemaskin når jeg er på skolen) - Mulighet til å streame musikken i f.eks MediaMonkey eller Songbird Hvordan skal dette gjøres? Bruker min egen laptop på skolen. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Går det ikke an å lage et nettverk med Hamachi da? Husker jeg gjorde det engang, men ble litt problemer med Vista og XP. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) LogMeIn - Remote Access and Desktop Control Software for Your Computer https://secure.logmein.com/home.asp?hp=3 Eventuelt så får sikkert Opera Unite og til det du spør om, men sidan det er fortsatt er veldig i utvikling, er det gjerne meir stabilt å gå for LogMeIn. Edit: Las gjennom kriteria dine. Eg veit ikkje om LogMeIn scorer 100% på alt, men det går relativt kjapt å sette opp, og er verdt eit forsøk. Endret 16. august 2009 av TheOneAsk Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Hamachi er for tregt. LogMeIn er ikke gratis. Lenke til kommentar
ikono3 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) du Kan jo bruke vnc eller teamviewer. begge er remote control. og det er gratis Endret 18. august 2009 av ikono3 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Åpne port og sette opp remote, beste og enkleste.. Ellers kan du jo bruke Opera Unit, det er jo akkuratt dette det er laga for.. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Dropbox er ganske bra. Det bruker vi i bandet så alle i bandet kan få de nyeste versjonene av sangene våre. https://www.getdropbox.com Og hvis du inviterer andre så frå du større lagringsplass. Du bare innstalerer det på alle pc'ene du vil ha det på, og så lenge du har nettkobling vil alle filer som ligger inni der være oppdaterte. Endret 18. august 2009 av Perrern Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Åpne port og sette opp remote, beste og enkleste.. Ellers kan du jo bruke Opera Unit, det er jo akkuratt dette det er laga for.. Remote hva? Remote desktop-funksjonen i Windows? Kan man streame via Opera Unit? Dropbox er ganske bra. Det bruker vi i bandet så alle i bandet kan få de nyeste versjonene av sangene våre. https://www.getdropbox.com Og hvis du inviterer andre så frå du større lagringsplass. Du bare innstalerer det på alle pc'ene du vil ha det på, og så lenge du har nettkobling vil alle filer som ligger inni der være oppdaterte. Morsom du, laste opp alle filene jeg har på PC-en min der? 300 GB musikk + alle innstalasjonsfilene jeg vil ha tilgjengelig ++? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Åpne port og sette opp remote, beste og enkleste.. Ellers kan du jo bruke Opera Unit, det er jo akkuratt dette det er laga for.. Remote hva? Remote desktop-funksjonen i Windows? Kan man streame via Opera Unit? Dropbox er ganske bra. Det bruker vi i bandet så alle i bandet kan få de nyeste versjonene av sangene våre. https://www.getdropbox.com Og hvis du inviterer andre så frå du større lagringsplass. Du bare innstalerer det på alle pc'ene du vil ha det på, og så lenge du har nettkobling vil alle filer som ligger inni der være oppdaterte. Morsom du, laste opp alle filene jeg har på PC-en min der? 300 GB musikk + alle innstalasjonsfilene jeg vil ha tilgjengelig ++? Sorry da, viste ikke at det var så mye, prøvde bare å hjelpe. Du skrev jo ikk hvor mange filer du hadde heller. Endret 18. august 2009 av Perrern Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Skal vel kunne streame musikk via Opera Unite ja. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Åpne port og sette opp remote, beste og enkleste.. Ellers kan du jo bruke Opera Unit, det er jo akkuratt dette det er laga for.. Remote hva? Remote desktop-funksjonen i Windows? Kan man streame via Opera Unit? Ja, remote desktop .. Men det krever litt mer linje kapasitet.. Skal du kun ha tilgang til filene er Unit det beste alternativet (har ikke prøvd det selv..) Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Opera Unite kan kun streame musikk gjennom nettleseren. Uaktuelt. Det var ikke frekt ment, Perrern. Takker for all hjelp. Vil man kunne streame musikk via Remote Desktop? Hva med en VPN-tunnel? EDIT: Ser ut som om Mediaplayeren i Opera Unite er OK. Får teste dette ut i ukene som kommer. Endret 18. august 2009 av Todda7 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hvis det er musikken det er snakk om, så har jo Winamp en remote funksjon. Kan kjøres via de fleste mediaspillerene etter det jeg har forstått, også via nettleser.. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Må ha tilgang til alt. Alle filene på maskinen. Mulighet til å endre filene, laste ned filene på min maskin, streame musikken, og bruke min maskin (åpne programmer etc). Dette må gå via skolenettet, så jeg vet ikke hva som er blokkert eller ikke. Regner med via HTTP. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Da er nok remote desktop det beste alternativet ditt. Ellers er logmein et veldig godt alternativ (jo, det er gratis!) Da slipper du å opne porter o.l, dvs lettere å sette opp! Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Da er nok remote desktop det beste alternativet ditt. Ellers er logmein et veldig godt alternativ (jo, det er gratis!) Da slipper du å opne porter o.l, dvs lettere å sette opp! Gratisversjonen kan jo ikke gjøre noen ting. Endret 18. august 2009 av Todda7 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Eneste den mangler (etter det du søker) er muligheten til å hente filer fra din maskin hjemme og inn på skole PC'en. Men utenom remote desktop, så må du enten betale eller bruke flere tjenester. F.eks Unit og logmein? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå