frodozzer Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hei, Jeg kjøpte et slikt Mobilt Bredbånd fra Telenor på Telehuset. Eneste grunnen til jeg kjøpte dette var fordi jeg sitter rett ved siden av en Trådløs Sone. Jeg kan strekke ut armen fra vinduet og ta på "Trådløs Sone" klistermerket. Eneste problemet er at jeg ikke får inn noe Trådløst Nettverk fra Telenor. Om jeg går 30-50m øst får jeg inn nettverket, men litt kjedelig å sitte ute i regnet syns jeg, hadde vært fint å fått brukt det inne:) Feilen her er nok at Telenor har feilberegnet nøyaktig hvor langt nettverket strekker.. Så nå har jeg ikke bruk for noe Mobilt Bredbånd abonnement eller USB Modem. Har jeg noe angrerett/returrett på abonnementet? (Dette var ikke kjøpt online, kjøpt i butikk) Mvh Christoffer Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Mobilt bredbånd bruker jo GSM nettet for å surfe på internettet, så det skal vell ikke ha noe å si om du ikke sitter i en en trådløs sone? Lenke til kommentar
frodozzer Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Jo, fribruk av Trådløse Soner (uten noen mb/gb begrensninger) etter 17.00 og i helger. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Såfremt du ikke oppga noen forbehold om at du måtte få inn den aktuelle sonen når du bestilte, så har du desverre ingen angrerett. Kjøp over disk i norge gir ingen angrerett. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Det er ikke snakk om angrerett, med mindre varen er kjøpt hos Telehuset på nett, men reklamasjon. Dersom Telenor reklamerer med at produktet kan brukes i tilknyttning til deres trådløse soner, og brukeren kan strekke ut og legge hånden på deres klistremerke for trådløs sone - så mener jeg at han her muligens har en sak. Spørsmålet blir vel å definere området hvor den såkalte trådløse sonen skal dekke. Mest sannsynlig er det på innsiden av bygget som er merket med klistremerket. Personlig ville jeg ringt til Telenor og undersøkt. Lenke til kommentar
epon Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Dersom selger har fått kjennskap til at eneste grunnen til at du kjøpte mobilt internett, var å få tilgang til denne hotspoten, vil du kunne reklamere i forhold til forbrukerkjøpsloven at det foreligger en kjøpsrettslig mangel. Dersom du gikk inn i butikken og nevnte at du skulle ha mobilt internett (men stilte ingen krav) har du ingen mangelskrav, da produktet i prinsippet virker som det skal (antar jeg). Selger kan da ikke ta ansvar for kundens alternative bruksmåter. Dette er ulovfestet norsk rett, hjemlet i Rt. 1984-356. Imidlertidig vet jeg at andre operatører (les NetCom), har en form for uoffisiell angrerett. De tillater at kjøpet blir hevet, dersom dekningen ikke er så god som det er forespeilet på deres nettsider. Men det er opp til butikken om de ønsker å ta modemet i retur og miste provisjonen. Merk at dette er god service og ingen selvfølge. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Det vil da foreligge en mangel enten han gjorde selger obs på det eller ei, telenor sier at dette produktet har egenskap X, men kunde får ikke tilgang til denne egenskapen. Lenke til kommentar
frodozzer Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Takker for alle svar. Skal ringe Telenor i morgen å snakke med de. Forklarte selger jeg skulle bruke Trådløs Sone, og det var ikke noe problem ifølge ham. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Spørsmålet blir vel hvordan man definerer en trådløs sone. Står det at Statoil på Løten har trådløs sone, så bør man kunne forvente å få trødløs tilkobling innenfor bensinstatsjonens område. Står det på Rica Hotell, så kan du forvente at du innenfor hotellet har trådløs tilkobling. Betyr det at du også kan forvente tilkobling utenfor hotellets dører? Personlig mener jeg ikke det da man da er utenfor den trådløse sonen. Endret 18. august 2009 av Nuffern Lenke til kommentar
frodozzer Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Det gikk på reklamasjon, telenor beklaget de har markert områdene rammeskeivt. + Poeng til Telenor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå