Pensarando Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Heisann! Jeg skriver om et PHP-GTK-script til pygtk men har møtt på et uventet problem. Jeg lager en login-form som har to gtk.Entry: username og password: username = gtk.Entry() password = gtk.Entry() password.set_visibility(False) Men når jeg skal få teksten med get_text() får jeg ingenting fra en Entry med visibility: false. Hvorfor ikke? I PHP-GTK fungerte det slik: uname = username.get_text() pword = password.get_text() men nå får jeg da altså ingenting i pword så lenge password.set_visibility er satt til False. Jeg går nesten ut i fra at dette er en bug eller noe. Jeg finner dog ingenting informasjon om dette på internet. Jeg klarer heller ikke å få tak i passordet på et annet vis. Lagt til: Etter en del prøving og feiling fant jeg ut hvor passordet datt ut. Login-formen var plassert i en gtk.Dialog, og når dialogen ble destroyed, så ble tydeligvis passordet slettet. Jeg ser ikke helt logikken i det. Enten må det være en sikkerhetsfunksjon (få passord kjapt ut av minnet eller noe), ellers er det en bug. Problemet ble løst ved å definere min egen destroy-funksjon på dialogen der passordet (og brukernavnet også for ryddighets skyld) blir lagret i en egen variabel før dialogen blir destruert. Endret 17. august 2009 av Pensarando Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå