Gå til innhold

trenger ikke kutte i waterchill på a7n8x!

Anbefalte innlegg

Gladnyhet!!! (trur det er nyhet)

Jeg leste her i forumet at man måtte kutte i blokka for og få den på plass.... det viste seg og være totalt BS!

Trengte "nesten" ikke bøye noe på kondensatoren engang jeg, gikk meget lett ned. og jeg har nå fin fint vannkjølings system gående, uten modding av kjøler.

Og han som sa at man måtte kutte bort sa også at man måtte kutte bort athlon 64 festene, men det er tull for man måtte ha fjernet P4 feste nederst til venstre, men det viste seg og være unødvendig:)

Mvh

Kjetil Kultom aka bugbear

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du var litt heldigere en meg. Jeg måtte sage av ca en halv centimeter på siden av blokka. Lurte på hvor mange grader ditt system er på idle og på load. Jeg har også waterchill og jeg ligger på 43,5 grader idle og + 4 grader på load. Minus ett par grader når jeg kjører standard xp2400 hastighet. Er ikke så veldig fornøyd med resultatet da, men det er kanskje slik det skal være???

Lenke til kommentar

Vel, SÅ heldig er jeg ikke:( pc'n er ikke helt i gang ennå.... men kjølinga funker da:)!!!

Driver og setter sammen resten av pc'n nå... for se om jeg har ødelagt noe...

Btw problemet er at når jeg starter kommer ikke noe opp på sjermen...

Lenke til kommentar
Du var litt heldigere en meg. Jeg måtte sage av ca en halv centimeter på siden av blokka. Lurte på hvor mange grader ditt system er på idle og på load. Jeg har også waterchill og jeg ligger på 43,5 grader idle og + 4 grader på load. Minus ett par grader når jeg kjører standard xp2400 hastighet. Er ikke så veldig fornøyd med resultatet da, men det er kanskje slik det skal være???

cpu`n(barton2500) min ligger på 31c m/1,9v.syntes det var litt varmt da,har du vifter i kabinettet da?

Lenke til kommentar

Hufff... nå gadd jeg ikke mer.... "no vga detectet" eller no får jeg nå..får prøve i morra... ta ut og sette inn et annet grafikk kort:( (gf fx 5200)

Hadde temp på ca 37C jeg... 2400+ er nok varmere enn barton du... håper jeg da...

Lenke til kommentar

Dere som klager over høy temp: IKKE stol på de temperaturene dere får fra sensoren på hk. De kan variere med +/- 10-15 grader. Kjøp dere et eksternt termometer hvis dere er interessert i hvor varm cpu'en deres er...

Lenke til kommentar

JIPII!!! nå funker systemet mitt helt fint igjen :woot:

trengte bare og stå over natten og "modnes" :wink:

"stillhet er vakkert" <--- så sant som det er mulig og få sagt det :yes:

Har en load temp på max 45 grader nå. noe som er 15 grader mindre enn det jeg pleide og ha med den "modda" Volcano 9'en min.

Waterchill :woot:

Lenke til kommentar
Du var litt heldigere en meg. Jeg måtte sage av ca en halv centimeter på siden av blokka. Lurte på hvor mange grader ditt system er på idle og på load.  Jeg har også waterchill og jeg ligger på 43,5 grader idle og + 4 grader på load. Minus ett par grader når jeg kjører standard xp2400 hastighet. Er ikke så veldig fornøyd med resultatet da, men det er kanskje slik det skal være???

What? da har jo jeg bedre kjøling en du har og jeg kjører en MCX462PLUS Swiftech med en 80 mm Titan vifte, alum., 55m³/time, 25dB og dette på en XP2800+ (40 idle 46 load)

Hadde tenkt å begynne med vannkjøling og starte med en waterchill men om det er temperaturene jeg får så gidder jeg ikke

Lenke til kommentar
Du var litt heldigere en meg. Jeg måtte sage av ca en halv centimeter på siden av blokka. Lurte på hvor mange grader ditt system er på idle og på load.  Jeg har også waterchill og jeg ligger på 43,5 grader idle og + 4 grader på load. Minus ett par grader når jeg kjører standard xp2400 hastighet. Er ikke så veldig fornøyd med resultatet da, men det er kanskje slik det skal være???

What? da har jo jeg bedre kjøling en du har og jeg kjører en MCX462PLUS Swiftech med en 80 mm Titan vifte, alum., 55m³/time, 25dB og dette på en XP2800+ (40 idle 46 load)

Hadde tenkt å begynne med vannkjøling og starte med en waterchill men om det er temperaturene jeg får så gidder jeg ikke

og så kan folk begynne å lese hele postene, les _litt_ lenger opp, tempsensorer på HK er IKKE til å stole på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...