Gå til innhold

Hvilken Strømforsyning?

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å få meg ny strømforsyning, men det er noe jeg ikka har peiling på, så derfor spørr jeg dere....

Til dette i pc'en hvilken strømforsyning anbefaler dere og hvilket merke er liksom best?

MSI K7N2-L nforce2

Gainward Geforce 4 ti 4200

Western Digital 80gb 8mb cache

Western Digital 40gb 2mb cache

Sound Blaster Audigy 2

Pioneer DVD spiller

ukjent cd-brenner(fujitsu-siemens)

diskettstasjon

3 kabinett vifter

2 kald katode lys

en luftpumpe til lian li akvarium

nettverkskort

mus/tastatur

vanlig skjerm(fujitsu-siemens)

512mb DDR ram

håper ikke dette ble for mye;) heller ikke at jeg glemte noe

Hadde vært flott hvis noen kunne ta seg tid til å svare på dette...

Pris er egentlig uviktig, men kjekt hvis dere kunne finne frem til en dyr og en billig:)

Sier igjen takk til dem som svarer her:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må si at jeg ser litt skeptisk på den... får det første har jeg aldri sett noe liknende... Og med den strømforsyningen jeg ahr nå så slipper det ut ganske mye varme fra viften, og hvis denne da gjør det samme vil det bli glohett inne i kabinettet mitt med en gang:/

noen som vet om noe mer "normale" ;)

Lenke til kommentar
må si at jeg ser litt skeptisk på den... får det første har jeg aldri sett noe liknende... Og med den strømforsyningen jeg ahr nå så slipper det ut ganske mye varme fra viften, og hvis denne da gjør det samme vil det bli glohett inne i kabinettet mitt med en gang:/

noen som vet om noe mer "normale" ;)

Jeg tror nok du misforstår en ting eller to ang. PSU (strømforsyning).

1. Viften blåser varm luft ut av kabinettet, på samme måte som en vanlig kabinettvifte. Luften kommer inn ved viften og blåses ut gjennom perforeringene på samme siden som du har strømkontakten.

2. Jo større vifte, jo bedre (generelt). Denne 120mm viften kan gå på et lavere turtall enn mindre vifter og likevel flytte like mye eller mere luft!

3. Uten å ha testet denne PSUen, så ser den ganske optimal ut. Den er også selvjusterende, slik at hvis temp. øker i kabinettet ditt, så vil den sette opp turtallet til temp. har gått ned igjen.

Jeg skulle gjerne hatt en slik selv!

Lenke til kommentar
greit det, men vil den da være nok til min pc?

Jeg vil også at det skal være muligheter til oppgraderinger og mer hardware....

Du har jo stort sett ganske standard strømforbrukere i din PC, unntagen akvariumet og katodene. Jeg vet ikke hvor mye de drar i strøm, men gjetter at det er begrenset. En god 250W hadde vært godt nok, så en 300W eller mer vil helt sikkert gå bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...