Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]PC forårsaket røket sikring, nå helt død. Hva har blitt ødelagt?

Anbefalte innlegg

I går gikk brått sikringen i den etasjen jeg har PC'en.

Fikset sikringen igjen etter jeg hadde plugget ut alle stikk-kontakter i etasjen. Koblet til en og en inntil sikringen gikk, og ser ut til at det er når jeg vipper bryteren fra 0 til 1 på powersupplyet at sikringen går.

Tok med pc'en ut, blåste skikkelig rent for støv og prøvde igjen. Denne gangen går ikke sikringen, og ved 0 til 1 på powersupply lyser det (så den får power inn tydeligvis), men av og på knappen på PC'en funker ikke...helt død.

Hva tror dere....dødt powersupply eller en annen komponent? Hvordan kan jeg finne ut av det uten å måtte bytte en og en del av pc'en før den plutselig funker?

Har en HIPER 650watter som psu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en annen psu du kan prøve? Men det kan også hende at det er hk eller cpu som har blitt ødelagt pga overspenning/kortslutning i psu.Men jeg veit desverre ikke hvordan du skal finne ut av problemet uten å teste noen deler. Jeg tror riktig nok ikke du trenger å finne ut av alle delene. Hvis du har en CPU eller en PSU du kan teste med så ville jeg testa med det først.

Lenke til kommentar
Det eneste som kan få sikringen til å ryke er vel en kortslutning på primærsiden i PSU. Derfor er det helt sikkert at det er PSU som har røket. Og det er lite trolig at noe annet har skjedd.

Takk for gode svar alle sammen. Skal pelle fra hverandre en gammel haug og se om PSU der kan benyttes. Hvis ikke blir det innkjøp av ny PSU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...