Ivan Drago Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Er det mulig å koble en DVD spiller inn på en Canal Digital HD PVR tuner med SCART-kabel og videre fra HD PVR tuner til TV med HDMI kabel? Eller må man da også benytte SCART kabel mellom HD PVR og TV for at lyd og bilde fra DVD spilleren skal nå TVen? Årsaken til at jeg spør er at DVD spiller og HD PVR tuner skal stå ca 5m fra TV og det er defor ønskelig med bare en kabel. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Tunere har ikke innganger, bare utganger. Så slikt er ikke mulig. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Ok. Jeg har forøvrig koblet DVD inn på en annen digital paraboltuner tidligere, men dette var en digiality tuner som var koblet videre til TV med SCART. Mulig canal digital har spart bort slike funksjoner. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Da antar jeg det er snakk om pass-through slik at an videospiller kan spille av til TV uten å trenge egen SCART til TV. Men det vil bare være kompositt signal, ikke RGB. Er ikke så mange i dag som orker så dårlig kvalitet. Jeg har forøvrig en DVD opptaker som har RGB pass-through. På en opptaker er det naturlig nok SCART RGB inngang. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Har ikke sett noen tunere som kan ta inn analog DVD via scart og konvertere dette og levere det ut via HDMI. Denne manglen har ingenting med Canal Digital å gjøre. Det du kanskje kan gjøre er å kjøpe en liten HDMI switch og en ny DVD spiller med HDMI utgang. De billigste DVD spillerene med HDMI utgang koster antagelig ikke særlig mye. Dersom du tenker å kjøpe BlueRay spiller så vil en slik spiller + HDMI switch gjøre nytten for deg. Skal analog video fra DVD gjøres om til HDMI så er det å anbefale en AVReceiver som støtter dette. Denon AVreceivere klarer dette fint og det dukker av og til opp brukte på http://www.finn.no eller http://avforum.no/avtorget/ . Jeg kjøpte min brukt til en veldig hyggelig pris. Det er også andre merker som kan A/D konvertere analoge kilder. Jeg koblet da DVD'n opp vha. analog component utgang og HD mottageren med HDMI. Denon'en min leverte HDMI videre til TV. Nå har jeg likegodt fjernet hele DVD spilleren etter at jeg gikk til anskaffelse av PopCorn hour. Da kan jeg overføre DVD'n til PopCorn Hour disken og kjøre oppskalering til 1080i over HDMI :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå