varmit Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Vel, planen er å kjøpe et ATI 4890 skjermkort av typen Sapphire eller XFX. I den sammenheng har jeg noen spørsmål angående tilkobling til hjemmekinoanlegg. Jeg ser at ATI-kortene støtter 7.1-lyd via HDMI(konvertert fra DVI-utgang). Men hvordan blir dette når det kommer til de nye HD-lydformatene og bluray? Planen er å koble PC'en til en hjemmekinoreciever av typen Yamaha RX-V663, for så å kjøre all lyd i 5.1 og HD-bilde bilde fra forsterker til TV-skjerm. Kommer til å spille av bluray og annet HD-materiell på PC'en. Setter opp spørsmålene for kort forklare hva det er jeg lurer på: 1:Hvordan kobler jeg lyd fra PC til reciever for full utnyttelse av HD-lyd, HDMI via skjermkort for både lyd og bilde? S/PDIF fra skjermkort, eget lydkort eller hovedkort? 2:Hvilket program ville dere bruke på PC for avspilling av HD-video og bluray? Har CPU-kraft så det holder. Tusen takk for eventuelle svar, alt av info og erfaringer verdsettes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå