Gå til innhold

Flatskjerm (LCD) 40"- 52" til 12 000 - 15 000.

Anbefalte innlegg

Skal nå endelig kjøpe meg TV og det blir vel en LCD TV siden den skal brukes med PC'en. Noen som har noen gode LCD TV'er å anbefale? Er Samsungs LED TV'er noe å anbefale?

Bruksområdet blir film og PC, PC'en skal kobles til anlegg som jeg ikke har kjøpt enda. Angående størrelsen så vil jeg ha stort, men samtidig bra og siden store TV'er som er gode koster mer enn like gode TV'er som er litt mindre er nok 46" å foretrekke.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har nettop kjøpt meg en LED tv fra samsung som jeg er svært fornøyd med. Lavere strømforbruk, svært godt bilde og bra lyd. Menyene er fine og oversiktelige som har mange funksjoner, til og med en egen måler for strømforbruket til din instilling på TV'en.

Tv'en er bare 3cm tykk, og har et veldig bra design.

Prisen ligger på ca. 17.000 hos de fleste forhandlere, selv kjøpte jeg den rett fra butikk (elkjøp) uten at jeg fikk en pris-smell da jeg sjekket nettet etterpå. (impulskjøp).

LED TV

Lenke til kommentar

Selv ville jeg sterkt vurdert Panasonic Plasma, gir vannvittig bra bilde til prisen, optimal flyt osv..

Eneste negative blir fare for innbrenning ved bruk av PC, men dette skal være et ikke-problem med NeoPDP panelene til Panasonic.

Panasonic Plasma 46" G10E, du får ikke stort annet som matcher kvaliteten på denne til samme pris, selv Samsung LED skjermer må på flere områder se seg slått!

Du har en hakket bedre modell i Panasonic Plasma 42" V10E som da koster litt mer, men fremdeles helt knall til prisen!

Lenke til kommentar

Innbrenning på plasma TV'er er et ganske gammel problem som nesten ikke finnes lengre. Anbefaler selvfølgelig ikke å la tven stå med samme bildet i flere måneder. Men om du glemmer den en time eller to er ikke noe farlig. De fleste har også programmer som fjerner de fleste innbrenninger (hvis du skulle klare å få noen) Bruker du datamaskin på TV, anbefales det fremdeles å sette på skjermbeskytter som holder skjermen i live ;)

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har nettop kjøpt meg en LED tv fra samsung som jeg er svært fornøyd med. Lavere strømforbruk, svært godt bilde og bra lyd. Menyene er fine og oversiktelige som har mange funksjoner, til og med en egen måler for strømforbruket til din instilling på TV'en.

Tv'en er bare 3cm tykk, og har et veldig bra design.

Prisen ligger på ca. 17.000 hos de fleste forhandlere, selv kjøpte jeg den rett fra butikk (elkjøp) uten at jeg fikk en pris-smell da jeg sjekket nettet etterpå. (impulskjøp).

LED TV

Du linker til en edge-led TV, hvis jeg går for LED TV blir det i så fall ikke edge-led.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar
Selv ville jeg sterkt vurdert Panasonic Plasma, gir vannvittig bra bilde til prisen, optimal flyt osv..

Eneste negative blir fare for innbrenning ved bruk av PC, men dette skal være et ikke-problem med NeoPDP panelene til Panasonic.

Panasonic Plasma 46" G10E, du får ikke stort annet som matcher kvaliteten på denne til samme pris, selv Samsung LED skjermer må på flere områder se seg slått!

Du har en hakket bedre modell i Panasonic Plasma 42" V10E som da koster litt mer, men fremdeles helt knall til prisen!

Hvordan er det med 1:1 pixelmapping på disse TV'ene? Hørt plasma er ganske dårlig på det.

Er også ganske redd for innbrenning bare så det er sagt og skal som sagt bruke TV'en mye med PC.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...