Gå til innhold

GeForce GTX 295 SINGLE PCB, mange problemer...

Silentspy

Anbefalte innlegg

kjøpte nettopp en gainward geforce 295 og hittil så har jeg bare opplevd problemer, får ikke spilt noen spill uten stuttering og dårlig fps.... hadde en gammel psu som jeg bytta ut med (corsair HX850) før jeg la inn det nye grafikk kortet, så har vel ingenting med amperen å gjør på 12v railen? grafikk kortet sitter godt på hovedkortet også. testet med 190.38 driveren fra nvidia siden. men ytelsen ble ikke noe bedre.. sitter fortsatt fast med masse stuttering i alle spill.. det gamle 8800GTX dro jo alt helt rent.. utroligt digg å sløse 3500 kr på noe søppel + kjøpe PSU for 1800 kr..

opplever alt fra at spillet kræsjer før det har loada opp eller alt blir bare helt hvitt :S

noen som har noen ideer hva jeg kan gjøre for å løse problemet?

pc specs

QX6700 intel

4096MB DDR2 1066mhz fra corsair

ASUS rampage formula hovedkort

Gainward GeForce GTX 295 1792MB SINGLE PCB

Windows 7 RC1 x64

Endret av Silentspy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Du kan jo prøve å reinstalle driveren, og hvis skjermkortet ditt er ødelagt får du nokk nytt :thumbup:

har sikkert reinstallert drivern 10 ganger idag :S

så tror nok det ikke er problemet...

steg:

sletta drivern gjennom kontroll panel

sikkerhets modus og starta driver sweeper

deretter boota opp i normal modus og installerte fra driver cden

har foresten gått tilbake til gode gamle 8800 gtx <3 :p alt funke topp igjen

Endret av Silentspy
Lenke til kommentar
Leser om fler og fler som har problemet med single PCB versjonen.

Har samme PSU som deg, men det gamle kortet til Gainward og det funker knirkefritt.

Send det inn og se om du er mer heldig med det nye.

har du speedstep på?

opplevde masse problemer med stuttering igjen idag... tror det må vær PSUen, prøvde å ta av speedstep og alt funka bra igjen, skal prøve igjen me 295 GTX igjen

Lenke til kommentar
Leser om fler og fler som har problemet med single PCB versjonen.

Har samme PSU som deg, men det gamle kortet til Gainward og det funker knirkefritt.

Send det inn og se om du er mer heldig med det nye.

har du speedstep på?

opplevde masse problemer med stuttering igjen idag... tror det må vær PSUen, prøvde å ta av speedstep og alt funka bra igjen, skal prøve igjen me 295 GTX igjen

Har Speedstep på

Lenke til kommentar

Bare problemer og dårlig FPS å rapportere med Gainward GTX 295 så langt på CoD4 (30fps og hinsides hakking) The Witcher (hakking, lys skinner gjennom vegger) Gothic 3 (kjører på èn GPU, sorte blokker over skjermen)

The Witcher fungerer om jeg kjører uten SLI, på èn GPU, faktisk så kjører den bedre- samme FPS men nå rent og ingen stuttering- patetisk.

Lenke til kommentar

Vurderer det fortløpende.

Fant ut av Call of Duty, var bare å fjerne V.Sync så var det 91 stabile frames (aldri over og aldri under..) samt Crysis fungerte fint, men performance gain var igrunnen ganske liten ift. bildekvaliteten jeg vant, testet alt på High med GTX 275 sist uke og det så igrunnen like bra ut som Very High...

Tror nok det ender opp med retur pga DX11 som kommer snart og at GTX 275 er såpass knallsterkt ift. pris at det har lite å vinne på å kjøpe 295`n, iallefall med alle problemene SLI medfører...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...