krimol Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hei Har Organisert alle mine bilder etter ÅR/Måned/"Navn på Albumet" Så det som står igjen er å finne et godt oversiktelig Organiseringsprogram + et program som jeg kan skrive tag på filene, uten å miste Exift datoer på når bilde er tatt. Organiseringsprogram: Picasa 3, Kom gjerne med andre innspill Tagging: Har ikke funnet noe enda. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Picasa har jeg tatt i bruk og prøvd over tid to-tre ganger men forkastet...ikke særlig godt etter mitt syn, det skapte mye rot og ugreie, synes jeg. Vet ikke hva for software som følger med ditt kamera, men jeg ordner mappene mine i Zoombrowser som følger med Canon og når de er ordnet der, åpner jeg Organizer i Elements og har laget et ganske bra system med Collections og tagginger der. (I tillegg så lar jeg mappene stå med år og dato, men jeg føyer til på datolinjen en bindestrek og et stikkord. (F.eks Macro, eller et stedsnavn, eller Fototreff o.l) Det viktigste er jo at man kjenner sitt eget system :!: som man raskt og greit finner frem i... RandiA Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hvis du bruker Windows, kan du tagge bildene i visingsprogrammet. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Jeg bruker Lightroom både til organisering og tagging. Det koster en del, men jeg har blitt avhengig Lenke til kommentar
krimol Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Tester ut Adobe Elements 6, Der jeg har face-tagget rundt 2 tusen bilder. Blir dette lagret i filen til bildet? viss ikke, går det ann at det skjer, slik at jeg kan flytte det over til et anna program eller noe slikt en annen gang;p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå