Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilmelding "inset smart card into reader" 2-3 sek. etter oppstart

Anbefalte innlegg

Update: Jeg kommer nå innpå BIOSen og (jeg tror) at den gjør et forsøk på å boote. Når den prøver å boote, kommer feilmeldingen opp "Windows NT fant bare 0kB lavminne. Windows NT krever 512 kB lavminne for å kjøre. Du må kanskje oppgradere datamaskinen eller kjøre et konfigurasjonsprogram fra leverandøren."

Jeg har gjort:

- Kjørt en minnetest på BIOSen, der minnet er OK

- Forandre oppstartsrekkefølge i BIOSen, der CD-ROM og HDD er først

- Gjennopprette standarinnstillinger på BIOSen

- Deaktivere Smartkortsikkerhet på BIOSen

- Satt harddisken i en annen PC (samme modell), der det fungerte knirkefritt

Dette har ikke fungert. VISS NOEN ANDRE HAR EN ANELSE HADDE JEG SETT PRIS PÅ EN KOMMENTAR!!!

Hei! Jeg har en:

- HP compaq nx8220

- Tre år gammel

- Windows Xp home

- (Har ikke installert noe ny progammvare før feilen oppsto)

Problemet er: Når man skrur på PCen kommer HP logoen opp slik som "vanlig" (men dekker hele skjermen (pleier å være ganske sentrert på skjermen)). Logoen vises i to til tre sekunder, før den forsvinner (et pip fra Pcen) og det kommer opp en feilmelding "Inset Smart Card into reader", med en blå ramme rundt. Lar jeg dette stå en stund, erstattes skriften med "shutting down..." (uten at det skjer).

Det står (også før feilmeldingen kommer) F10=SETUP nede i ene hjørnet, men uansett hvor tidlig/sent jeg trykker på F10, forandrer bare skriften seg til "entering setup", og det skjer ingenting (kort sagt: jeg kommer ikke inn på BIOSen, og ingenting annet)

Virussøk gjør jeg jevnlig minst 1 gang i uken, ink. oppdatering (AVG Free edition). Spyware-søk skjer av og til.

"produktkoden" til hovedkortet er 382687-001

Jeg har lenge hatt en passe interesse for data, men dette må være noe av den merkeligste feilmeldingen jeg har sett!

Er PCen død/ er det håp?

Hvorfor?!

Hva kan det være? (lurer på det selv)

Hvordan fikse det?

Er det noe mer dere lurer på angående Pcen, så er det bare å spørre.

Tusen takk for alle vink, råd, kommentarer og svar! :)

Endret av CBB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...