Jan1984 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jeg er ute etter en bærbar som skal brukes til spill og filmer, hva den veier og batteritid er ikke så viktig. vil helst att den ikke skal være dyrere enn 10000kr, men kan gå høyere hviss det er virkelig annbefalt. kom med tips, takker på forhånd Lenke til kommentar
sviken Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jeg er ute etter en bærbar som skal brukes til spill og filmer, hva den veier og batteritid er ikke så viktig. vil helst att den ikke skal være dyrere enn 10000kr, men kan gå høyere hviss det er virkelig annbefalt. kom med tips, takker på forhånd Er på utkikk etter det samme. Det beste alternativet jeg har kommet over til nå er denne: Acer Aspire 5935G fra Elprice. Det eneste negative jeg kan se på denne er den dårlige oppløsningen på skjermen, bare 1368x768, noe som er for lite, etter min mening. Lenke til kommentar
Jan1984 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Jeg er ute etter en bærbar som skal brukes til spill og filmer, hva den veier og batteritid er ikke så viktig. vil helst att den ikke skal være dyrere enn 10000kr, men kan gå høyere hviss det er virkelig annbefalt. kom med tips, takker på forhånd Er på utkikk etter det samme. Det beste alternativet jeg har kommet over til nå er denne: Acer Aspire 5935G fra Elprice. Det eneste negative jeg kan se på denne er den dårlige oppløsningen på skjermen, bare 1368x768, noe som er for lite, etter min mening. Ja den ser ikke ille ut, enig med skjermen burde hatt høyere, eneste grafikk kortet vet ikke jeg å bra er ?, jeg har sett på Radeon HD 4650 og vil ikke ha no dårligere enn det Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 GT 240M er bedre. Jeg trur GT 240M har ganske gode overklokkingsmuligheter siden det er klokket ganske lavt. Ser at skjermkortet er DDR3, noe som er bra. Lenke til kommentar
Jan1984 Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 GT 240M er bedre. Jeg trur GT 240M har ganske gode overklokkingsmuligheter siden det er klokket ganske lavt. Ser at skjermkortet er DDR3, noe som er bra. Er det det beste skjermkortet jeg bør se etter/skaffe i den prisklassen jeg er ute etter ?. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 GT240 og HD4650 er omtrent jevngode såfremt de har samme minnetyper, dvs yter omtrent samme som Nvidia Mobile 9700GT. Et annet alternativ som er litt dyrere er denne: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=2742856 T9400 og Nvidia 9800GS skjermkort til under 10k er ganske bra. Denne har også en overklokkingsfunksjon som standard, tror den kjører opp CPU hastigheten til 2.8GHz på maks (2.53GHz standard) Eneste jeg har sett ut ifra tester er at skjermen har blitt kritisert for dårlig sortnivå og lav oppløsning - står ikke i stil til resten av den gode maskinvaren Lenke til kommentar
Jan1984 Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 GT240 og HD4650 er omtrent jevngode såfremt de har samme minnetyper, dvs yter omtrent samme som Nvidia Mobile 9700GT. Et annet alternativ som er litt dyrere er denne: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=2742856 T9400 og Nvidia 9800GS skjermkort til under 10k er ganske bra. Denne har også en overklokkingsfunksjon som standard, tror den kjører opp CPU hastigheten til 2.8GHz på maks (2.53GHz standard) Eneste jeg har sett ut ifra tester er at skjermen har blitt kritisert for dårlig sortnivå og lav oppløsning - står ikke i stil til resten av den gode maskinvaren Tenker nå på å kjøpe en Dell Studio XPS 16 http://www1.euro.dell.com/no/no/hjem/Dell-...&~ck=anavml Den har Radeon HD 4670 å den har GDDR3 1GB, jeg vet ikke åssen 98000GS måler seg opp mot den men dell Studio XPS 16 har mye bra. Lenke til kommentar
sviken Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 GT240 og HD4650 er omtrent jevngode såfremt de har samme minnetyper, dvs yter omtrent samme som Nvidia Mobile 9700GT. Et annet alternativ som er litt dyrere er denne: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=2742856 T9400 og Nvidia 9800GS skjermkort til under 10k er ganske bra. Denne har også en overklokkingsfunksjon som standard, tror den kjører opp CPU hastigheten til 2.8GHz på maks (2.53GHz standard) Eneste jeg har sett ut ifra tester er at skjermen har blitt kritisert for dårlig sortnivå og lav oppløsning - står ikke i stil til resten av den gode maskinvaren Laptopen fra Siba ser ganske ok ut, men vil heller ha 4gb DDR3-ram enn DDR2. XPSen så bra ut, endte selv på 11300kr etter å ha lekt litt med sammensetningen... Lenke til kommentar
Jan1984 Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 GT240 og HD4650 er omtrent jevngode såfremt de har samme minnetyper, dvs yter omtrent samme som Nvidia Mobile 9700GT. Et annet alternativ som er litt dyrere er denne: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=2742856 T9400 og Nvidia 9800GS skjermkort til under 10k er ganske bra. Denne har også en overklokkingsfunksjon som standard, tror den kjører opp CPU hastigheten til 2.8GHz på maks (2.53GHz standard) Eneste jeg har sett ut ifra tester er at skjermen har blitt kritisert for dårlig sortnivå og lav oppløsning - står ikke i stil til resten av den gode maskinvaren Laptopen fra Siba ser ganske ok ut, men vil heller ha 4gb DDR3-ram enn DDR2. XPSen så bra ut, endte selv på 11300kr etter å ha lekt litt med sammensetningen... Ja tror det blir dell XPS på meg, har ikke helt bestemt meg om jeg skal ha med tv tuner eller ikke, jeg sku likt å hatt ett litt bedre skjermkort, men tror jeg må nøye meg med Radeon HD 4670, ettersom jeg ikke finner annet enn dyre pc'er med ett class 1 kort, bortsett fra den Asus G50VT fra Siba, men den har dårligere ram og skjerm. Si fra hvis dere finner bedre alternativer, kan strekke meg litt lengre på pris å hvis det er vært penga, kommer til å bestille i natt tror jeg. Lenke til kommentar
S.Hafsmo Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Si fra hvis dere finner bedre alternativer, kan strekke meg litt lengre på pris å hvis det er vært penga, kommer til å bestille i natt tror jeg. jeg hiver meg på denne. hvordan stiller denne mot multicom's skreddersybare maskiner? Lenke til kommentar
OlavEH Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Jeg er også på kikk etter en bærbar pc til maks 10000. I tillegg til Dell XPS 16 har jeg sett meg ut disse: HP HDX X16-1350EO Asus N61Vn Ingen av disse ser ut til å komme i norske nettbutikker før i september, men de virker iallefall å ha bra specs til en pris på rundt 10000. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html 130M og GT 240M er ikke høyt på den listen. Er ikke denne et godt valg kanskje? http://www.multicom.no/SystemConfigurator....100475%3bfl%3a0 - 15.6" Wide-LED skjerm 1920x1080 Full-HD (levering ca 1. september) - Intel® Core™2 Duo P8700 processor, 2.53GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W - 500GB SATA 5400RPM 2.5" - 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB) - Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon - Oppgradering til BluRay (ikke valgt) - Turbo minne (ikke valgt) - Operativsystem (ikke valgt) - Antivirus (ikke valgt) - Annen programvare (ikke valgt) Total pris 9 110,- Endret 21. august 2009 av genstian Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Ikke noe dårlig valg den multicom maskinen heller, men føler den blir litt "dyr" når man velger omtrent samme komponeneter osv som i en tilsvarende ferdigmaskin. HP HDX 1630EO er på lager hos elkjøp til en grei pris, litt svakere CPU enn 1650EO, ellers stort sett lik. http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...0EO/hp-pavilion Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Ikke noe dårlig valg den multicom maskinen heller, men føler den blir litt "dyr" når man velger omtrent samme komponeneter osv som i en tilsvarende ferdigmaskin. HP HDX 1630EO er på lager hos elkjøp til en grei pris, litt svakere CPU enn 1650EO, ellers stort sett lik. http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...0EO/hp-pavilion har også bare NVIDIA GeForce GT130M, 320GB HDD og DDR2 Lenke til kommentar
S.Hafsmo Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 hva om man strekker seg til 15k? har sett på Dell XPS og den andre av multicom's hjemsnekrede pc'er. og jeg må si de har begge relativt tiltalende skjermkort. men er det noen som kommer på noen andre bedre alternativer? Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 hva om man strekker seg til 15k? har sett på Dell XPS og den andre av multicom's hjemsnekrede pc'er. og jeg må si de har begge relativt tiltalende skjermkort.men er det noen som kommer på noen andre bedre alternativer? Hvis du vil strekke deg til 15k vil du kunne få med GTX260 som er i en klasse over alt annet som er diskutert i denne tråden, da f.eks. på Multicom's Kunshan 570 som nok er den beste rene spillbærbare jeg vet om akkurat rundt 15k-merket. Spørsmålet er vel heller om det lønner seg å kjøpe en slik nå, eller heller vente til uti Oktober når Win7 slippes nesten samtidig med når det er vanlig å slippe de nyeste utgavene (2010-modeller) fra de største produsentene. Jeg heller mot det siste ... Lenke til kommentar
S.Hafsmo Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 nye maskiner som er litt bedre og bare litt dyrere? joda, det kunne jo vært interessant og sett, men kunne godt tenkt meg å hatt ny maskin nuh.. men tror ikke det blir Dell. heller mere mot Multicom's M860. er det egentlig noen reelle konkurrenter mot multicoms maskiner i denne prisklasse? Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 nye maskiner som er litt bedre og bare litt dyrere? joda, det kunne jo vært interessant og sett, men kunne godt tenkt meg å hatt ny maskin nuh.. men tror ikke det blir Dell. heller mere mot Multicom's M860. er det egentlig noen reelle konkurrenter mot multicoms maskiner i denne prisklasse? Få. Du får knapt en Dell AlienWare til 15k. Muligens en XPS, men den vil være noe dårligere. Asus har også meget gode spill-pcer i denne prisklassen men ikke med så gode skjermkort som GTX260+. Vær OBS på at Multicom bare "brander" maskinene de selger. De importerer barebones fra utenlandske leverandører (Compal for KHL-serien og Clevo for M-serien), og ferdigstiller så maskinene selv. Derfor kan det være større fare for forsinkelser dersom leveransen av barebone drøyer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå