Gå til innhold

akvarium tips til nybegynner

Anbefalte innlegg

Hei jeg kjøpte meg et akvarium i dag, 115 liter. Jeg har fylt det opp og ordnet alt, men så er jeg jo veldig ny, så jeg trenger tips.

Jeg har saltet vannet med Akvariesalt, men så fant jeg ut at jeg hadde en pakke EKTOZON, skal jeg bruke begge samtidig eller har de samme efekt?.

Og en annen ting som har hent, det har stått på i 5 timer men det er veldig mange bobler på siden er det normalt eller er det noen jeg skal gjøre med det?.

Håper på rask tilbake melling :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk:) det er greit og få litt tips i starten =)

Jeg har kjøpt meg en sånn bakrunn til akvariumet, men når jeg setter den på bak, så blir den så veldig uklar, skjer dette hos dere å? eller må jeg bare vente og la pompene ordne vannet klart?

Endret av Juliess
Dobbelpost
Lenke til kommentar

Akvariesalt og Ectozon er en og samme ting ---->Overprisa JOZO.

Dette er noe en ikke trenger i vannet. De fleste fisk i akvariehandel er ferskvannsfisk, og da er salt noe de ikke trenger.

Det finnes untak, f.eks ved langvarig No2-forgiftning og ved enkelte sykdommer, men dette er noe du ikke pr dato trenger å tenke på.

Boblene er helt naturlige i starten. Vann inneholder massevis av gass, det ser du f.eks om du lar ett glass med vann stå over natta på kjøkkenbenken.

Vil på det sterkeste oppfordre om at du setter deg skikkelig inn i akvastikkens mange "mysterier" på f.eks akvaforum før du bruker penger på fisk.

Stol aldeles ikke på alle tips fra dyrebutikken!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...