Gå til innhold

Problem med hardisk

Anbefalte innlegg

Hallo

Eg har eit problem (selfølgelig). Den gamle Dell maskinen min tok kveld. Er heilt død, har snakket med Dell suport og fekk beskjed om at det var sikker strømforsyningen som var røket. Fekk meg ein ny, men forsatt skjer det ikkje noko. Ringte igjen og fekk då beskjed om at det var sikker hovedkortet som var røket. Fant ut at eg ikkje ville bruke 2500 kr på eit nytt.

Da eg gjorde då var og kjøpe meg ein dokking statsjon til hardiskene mine, har mykje innpå der som eg skulle ha ut. men når eg kobler opp hardiskene får eg beskjed om at eg må formatere diskene. Dette gjelder berre den eine, den andre kommer ikkje opp. Diskene er WD Serial ATA 250 GB 3.5"

Veit at gamle HD måtte ein sette opp som slave for og få dei opp. Gjelder dette for SATA disker og?

mvh

hce

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det gjør det ikke.

Det kan være flere ting som gjør at du får den beskjeden, og det kan være en enkel fiks eller helt håpløst. Det enkle fikses med TestDisk, er det håpløst må du prøve recovery program (som GetDataBack).

Den som ikke kommer opp er antagelig defekt.

Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt.

Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret.

http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...