Gå til innhold

[Løst]Oppdateres automatisk / Behøver script

Anbefalte innlegg

Heisann og god kveld folkens.

Jeg sitter da med mitt nye design til, ett spill som jeg holder fortiden å utvikle på.

Det er blitt scriptet/utviklet i tre språk på forhånd: html, css og php (en venn av meg som koder php).

Jeg har da litt skrivevansker/lesevansker som gjør tolkningen min litt feil til tider når jeg skal lese litt informasjon om javascript/jquery. Så har nærmere sakt gitt opp med å prøve og få skrevet ned linjer da engelsken min ikke er helt på topp.

Men til poenget

Jeg har da stort ønske om og få ett tekst dokument som utfører automatisk, som skal fungere slik

<div class="table_venstre_1">Siste registrerte</div>

<div class="table_hoyre_1">Lasox Lørdag 15. august 2009 - 23:33:12 ( 4 min 2 sek siden)</div>

Jeg har da ønsker om at det table_hoyre_1 skal kjøres igjennom med opacity: 0;

filter: alpha(opacity=0);

Det gjør da teksten til å bli usynlig.

Den slags "oppdateringen" skal gjøres på 0 sekunder, altså - den teksten skal bli usynlig med en gang når nytt medlem registrerer seg hos oss.

Men når den "oppgaven" er fullført, så skal det da ta mellom 2 og 3 sekunder, så vil den bli:

opacity: 1;

filter: alpha(opacity=100);

Det gjør da teksten synlig igjen med nye vedkommende, da kan nye teksten lyde slik uten og ha trykket på F5 knappen:

<div class="table_venstre_1">Siste registrerte</div>

<div class="table_hoyre_1">Testbruker Lørdag 15. august 2009 - 23:35:40 ( akkurat nå )</div>

Noen som er villig til å hjelpe meg med dette her, så setter jeg veldig stort pris på det. :)

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forsto veldig lite av hva du ønsket, så jeg skal tolke det slik:

Du vil ha en usynelig div tag som blir synelig 2-3 sekunder etter siden er åpnet. For å gjøre dette trenger du en ID til div taggen din, litt css og noen linjer javascript kode.

Her er et eksempel til hvordan det kan gjøres.

<body>
<style>
	#minDivTag
	{
		opacity: 0;
	}
</style>

<div id="minDivTag">Lasox Lørdag 15. august 2009 - 23:33:12 ( 4 min 2 sek siden)</div>

<script>
	function makeDivVisible()
	{
		document.getElementById("minDivTag").style.opacity = "1";
	}

setTimeout("makeDivVisible()", 3000);
</script>
</body>

opacity propertien støttes av Opera, Firefox og Safari. Hvorfor Internet Explorer insisterer på å vike fra CSS standarden skjønner jeg ikke. Hvordan en får det til å fungere i IE gidder ikke jeg å forske på :p

Lenke til kommentar

Nei men det er da forståelig, designet mitt er ikke helt som skal fungere i IE heller, og det er ikke noe fokus jeg kommer til å ha, når utviklerne bryr seg så lite dem gjør i CSS, da ønsker jeg heller ikke å bruke tid på nettleseren selv om det vil være tap på nettsiden.

Men alt det andre fungerer jo da trosalt like fint i alle andre nettlesere, men tusen takk for hjelpen - var virkelig stor hjelp, dette her skal testes når php utvikleren er ferdig med sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...