L-o-m-p-e Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hei moren mine kjører windows xp på en bærbar maskin. bak den står det windows xp proffesional 1-2cpu betyr det at den gjelder for to datamaskien så lenge begge har 1 cpu hver?? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Tror det betyr at windows xp støtter dualCPU. Men hvor mange maskiner du kan installere den på blir jo en annen sak.. tror jeg.. mener å huske at det er noe slikt lisensgreier som sier at man ikke kan bruke samme xp på to eller flere maskiner. Men hvem bryr seg om det? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hvis du bruker samme lisens på to maskiner får du ikke registrert den du legger det inn på sist, og derme blir masinen slettet etter 30 dager, det er noe dritt microsoft har laget. Hadde for en stund siden en kamerat som la inn XP på to maskiner. Han måtte kontakte microsoft og kjøpe en ekstra lisens. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Kort oppsumert, Du kan legge inn WinXP på så mange maskiner du bare vil med samme key, men Micro$soft har gjort det slik at du får 30 dagers "prøvetid". Win Xp må aktiviseres, det vil si "registreres" og da kan kun 1 PC ha 1 key. Skal du ha WinXP på flere maskiner så må du ha flere keys som er unike, det kan skaffes via Micro$soft elelr kjøpe ny WinXP pakke. Men behovet for å ha flere CD'er ikke nødvendig, så fremt du ikke vil ha forskjellige språk, eller at man har Win XP pro + en home edition. [Edit] De ikke aktiviserte winXP blir ikke slettet, men man vil ikke kunne klare å logge seg inn, du får opp en boks som sier at Win Xp må aktiviseres. Så kan man gjøre det via internett eller så kan gjøre det via manuell metode, men da må man få en kode fra Micro$soft support om jeg ikke husker feil som knyttes opp mot den vanlige key man har[/edit] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå