pierce007 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Har en dlink-855. etter det jeg har skjønt skal denne kunne tilby 600mbps over trådløst...? men min viser bare 130 av en eller annen grunn. har hatt 300 en gang i tiden, men det varte ikke lenge. hvordan kan jeg få høynet denne? i tillegg bruker jeg en dlink dwa-140 på min bærbare for å kunne dra nytte av N standarden. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Kortere avstand, eller kjøp ett bedre nettverkskort til pcen. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Kortere avstand, eller kjøp ett bedre nettverkskort til pcen. sitter akkurat under 5 meter fra routeren. bedre???? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Sjekke kva hasitigheit disken i laptopen greier å levere? 600Mbits = 75MB/s (få lappiser som har dette som standard utan å ha SSD), 130Mbits = 16.25MB/s, (skulle ha vore over for ein nyare disk 20-40MB/s er meir naturleg) Så har me bias-faktorene her: DWA-140 er usb-basert aka (480Mbits/s =60MB/s) Anna utstyr på usb-busen til maskina (tar båndbredde) Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Sjekke kva hasitigheit disken i laptopen greier å levere?600Mbits = 75MB/s (få lappiser som har dette som standard utan å ha SSD), 130Mbits = 16.25MB/s, (skulle ha vore over for ein nyare disk 20-40MB/s er meir naturleg) Så har me bias-faktorene her: DWA-140 er usb-basert aka (480Mbits/s =60MB/s) Anna utstyr på usb-busen til maskina (tar båndbredde) USB 2.0 standarden er på 480Mbit/s ja, men jeg tviler sterkt på at den faktisk opererer på slike hastigheter. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Sjekke kva hasitigheit disken i laptopen greier å levere?600Mbits = 75MB/s (få lappiser som har dette som standard utan å ha SSD), 130Mbits = 16.25MB/s, (skulle ha vore over for ein nyare disk 20-40MB/s er meir naturleg) Så har me bias-faktorene her: DWA-140 er usb-basert aka (480Mbits/s =60MB/s) Anna utstyr på usb-busen til maskina (tar båndbredde) USB 2.0 standarden er på 480Mbit/s ja, men jeg tviler sterkt på at den faktisk opererer på slike hastigheter. sant, men etter det jeg har hørt så skal 300 ikke være noe problem....og jeg har hatt dette tidligere.... eneste andre usb jeg har er til trådløse musen. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Det er noe som heter teoretisk og noe som heter praktisk hastighet. Å tro at du får 300 Mbit i sekundet er like dumt som å skyte seg selv i foten og prøve å fjerne kula selv. For the record: 300 er selvfølgelig teoretisk. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Det er noe som heter teoretisk og noe som heter praktisk hastighet. Å tro at du får 300 Mbit i sekundet er like dumt som å skyte seg selv i foten og prøve å fjerne kula selv.For the record: 300 er selvfølgelig teoretisk. hva er da forskjellen på teoretisk 300 og praktisk 300 når dette står svart på hvitt når en åpner task manager - nettverk...? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Det er noe som heter teoretisk og noe som heter praktisk hastighet. Å tro at du får 300 Mbit i sekundet er like dumt som å skyte seg selv i foten og prøve å fjerne kula selv.For the record: 300 er selvfølgelig teoretisk. hva er da forskjellen på teoretisk 300 og praktisk 300 når dette står svart på hvitt når en åpner task manager - nettverk...? I praksis så er det så utrolig mange variabler som spiller inn. Vegger, temperatur, luft-tetthet, hvilken retning antennene står etc. Det er nesten umulig å få 300Mbit/s. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 300Mbits = 37,5MB/s Ein god del 2.5" harddisker greier å putte så mykje ut i små perioder. Dermed kan ein greie dette for små korte perioder. Mens gjennomsnittet ligger lavare. Støykilder er noko som heller ikkje har blitt tatt opp iforhold til det å få dårlig hastigheit. Det kan vere andre apparat som opererer på 2.4Ghz, svært tett opp til den frekvensen du kjører på, det vil også ødelegge overføringshastigheiten. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Her har du en meget gjennomgående test av ruteren din: http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30475/96/ Tror du skal være fornøyd med dine resultater. Trådløse hastigheter oppgitt av produsenter må man som regel ta med en klype salt da det er i urealistiske optimale forhold, uten sikkerhet og uten noen form for elektroniske forstyrrelser (om det i det hele tatt er testet og ikke bare en teoretisk hastighet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå