Habbenja Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hei! Lurte på om jeg skulle kjøpe iConnect abb. fra netcom men hadde et par spørsmål først... Er det slik at hvis jeg kobler til min HTC Touch Diamond at jeg kan bruke den som en modem (helt gratis) hvis jeg har dette abb? Er det drit treigt? Selv om jeg har en HTC Touch Diamond? Er det hvert det når jeg har Djuice Nonstop abb fra telenor (gratis sms, mms, msn, 0,89 kr minuttspris)... Ser at prisene for sms og ringing er meget bra, de er ikke så dyre men abb koster 50 kr mer enn nonstop abb da... er det noen som har noe de ville si angående dette? Tusen takk:) Erik Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Hei Hastigheten din vil avhenge av hva slags dekning du har i området du befinner deg i, men selv med full Turbo-3G vil du neppe oppleve bredbåndshastigheter, som operatørene påstår. Etter min erfaring så vil man kunne laste ned ting i akseptabel hastighet, men at det er høy delay. Prisen er som du sier ingenting, men med en øvre grense på 4GB (?) før NetCom struper hastigheten din. Hvis du ønsker, kan du også koble til Mobilt Bredbånd Dag og Natt til Nonstop-abonnementet ditt for å få fri bruk av data hos Telenor. (Øvre grense 5GB før evt. hastighetsstrup) Endret 17. august 2009 av Geirern Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Takk for svaret, men er ikke så drit god på disse abonnement greiene så vet ikke så mye... Men et spørsmål... Er det slik at det vil funke på dataen min også hvis jeg kobler mobilen min til laptoppen og bruke mobilen som modem? vil det da funke som vanlig internett lism... lurte også på om det var mulig å spille wow med hastigheten de offrer? Erik edit: det vil jo koste mye mer hvis jeg kobler til dag&natt med det abonemanget jeg allerede har da... er det ikke klokere å ta iconnect istenden? Endret 17. august 2009 av Habbenja Lenke til kommentar
larspistasj Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Siden du allerede har telefon vil FlexiTalk + Mobilt Bredbånd Fri Bruk være ett bedre alternativ enn iConnect. Blir samme månedspris (249,-), men rimeligere tekstmeldinger og minuttpris til Tele2/OneCall/etc. Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Det er sant... Men går det an å koble til FlexiTalk med Mobilt Bredbånd? Som et abonnement sammen lism? Lurer fortsatt på om det går an å spille wow med det mobile bredbåndet? Takk edit: dette abonnementet er enda billigere (100 kr) xD supert jo:) edit2: trenger man et sim-kort for å bruke denne usb- greia fra netcom? funker den som modem eller må jeg koble mobilen min til pcen i tillegg? Endret 18. august 2009 av Habbenja Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det er sant... Men går det an å koble til FlexiTalk med Mobilt Bredbånd? Som et abonnement sammen lism? Lurer fortsatt på om det går an å spille wow med det mobile bredbåndet? Takk edit: dette abonnementet er enda billigere (100 kr) xD supert jo:) edit2: trenger man et sim-kort for å bruke denne usb- greia fra netcom? funker den som modem eller må jeg koble mobilen min til pcen i tillegg? Du kan spille WoW, men du vil nok ha svært høy ping. Jeg vet ikke hvor fort megabytene flyr når man spiller WoW, noen som har innsikt her? Og nei, du trenger ikke USB-stick hvis du bruker mobilen som modem Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Ok:) men antar da at det gjelder det samme hvis jeg bare har usb'n? trenger ikke ha noen mobil som er innblandet vel? eller må jeg sette inn simkortet et sted? Det hadde jo vært mye mer praktisk med en laptop + en usb modem det er alt, isteden for å ha en mobil drassende med deg... Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jaja, du kan godt velge den løsningen også, vil anbefale deg å finne ut hvem som har best 3G-dekning i ditt område av Telenor og NetCom før du velger hvilken operatør du velger i forhold til mobil bredbånd isåfall. Fordelen med å bruke mobilen er jo hvis du har tenkt til å bruke data på mobilen også, slik at du slipper å betale for datatrafikk på to steder. Men dette må du jo se selv etter hva som passer for deg Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Kommer ikke til å bruke internett på mobilen nesten i det hele tatt.. det blir bare på laptoppen min. Her er det jeg har tenkt... Telenor FriHet + Mobilt Bredbånd i en pakke (det går vel). Da lurer jeg på om alt jeg trenger å betale da er det det koster for mobilt bredbånd i måneden (dag&natt) som koster 249 kr. Abonnementet FriHet koster ingen ting i startpris lism, men man betaler for hver sms man sender og hvert ringe minutt... Så det betyr at alt det vil koste hvis ikke jeg sender noen sms eller ringer er 249 (som bare betyr at jeg betaler for bredbåndet) Er det riktig? xD Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) joda, frihet har oppstartspris. annebefaler heller djuice simply (kan kun kjøps uten tlf) 0.40 i sms/min/oppstart pris og så legge på mobilt bredbåndpakke Telenor djuice simply sms: 0.40 pr min: 0.40 oppstart: 0.40 Telenor frihet sms: 0.49 pr min: 0.49 oppstart: 0.89 Endret 18. august 2009 av SnikendeChris Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Ok takk:) trur jeg vet hva jeg velger nå Lenke til kommentar
Teac Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Vekker opp gammel tråd. Når man har passert 5 gb grensen på iConnect, vil man da betale for per MB eller vil en kunne surfe gratis videre med lavere fart, og eventuelt hvor treg fart? Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 man betaler 349 kr mnd, for iConnect, og da har man Fri datatrafikk, dvs betaler ikke NOE, om de senker farten eller noe er jeg ikke sikker på, men det er iallefall ikke noe mer å betale:) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Er kanskje litt seint ute, men de senker farten til "2G" Lenke til kommentar
Teac Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 man betaler 349 kr mnd, for iConnect, og da har man Fri datatrafikk, dvs betaler ikke NOE, om de senker farten eller noe er jeg ikke sikker på, men det er iallefall ikke noe mer å betale:) 349,- med telefon og 249,- uten telefon.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå