Mr.Anki Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Hei, Har monter nytt kjede på mopeden og lurer på hva jeg skal smøre det med? Endret 15. august 2009 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Hvor mye skal på ? Er dette å få kjøpt på bensinstasjoner? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jeg har en kjekk sprayboks med kjedeolje som bare er å spraye på. Vet ikke hvor den er kjøpt, men kan vel hende at de har det på en bensinstasjon ja. Lenke til kommentar
csmaster65 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Det burde være enkelt... bare smør som om det var en trøsykkel, bare litt oftere. Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Bruk 'Verktøy på boks - 5-56, wd-40' funker de, men også selfølgelig kjedeolje. Du bare snurrer bakdekket mens du sprayer på. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hvor mye skal på ? 175.6ml, ikke noe annet.... Bare smør så det ser greit ut. Bruk 'Verktøy på boks - 5-56, wd-40' funker de, men også selfølgelig kjedeolje. Du bare snurrer bakdekket mens du sprayer på. WD-40 er for tynt, og fordamper etterhvert, man bruker helst kjedeolje, som holder seg lenger. Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hvor mye skal på ? 175.6ml, ikke noe annet.... Bare smør så det ser greit ut. Bruk 'Verktøy på boks - 5-56, wd-40' funker de, men også selfølgelig kjedeolje. Du bare snurrer bakdekket mens du sprayer på. WD-40 er for tynt, og fordamper etterhvert, man bruker helst kjedeolje, som holder seg lenger. Tenkte bare sånn hvis han ikke hadde kjedeolje, å hadde WD-40 kunne han brukt det TIL han fikk tak i kjedeolje. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Fikk kjøpt en boks med kjedeolje i dag, får håpe den gjør susen Hvor ofte bør en egentlig ha på mer? Dette er selvfølgelig avhenging av hvor mye det er brukt mm. men finnes det en liten tommelfinger regel? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Angående drevet foran lurer jeg på om dette skal sitte helt fast eller om det skal sitte litt løst? Det gamle satt nemlig litt løst før jeg byttet til nytt. En kunne vri det litt til siden. Lenke til kommentar
csmaster65 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Smøre kjedeolje/spray burde igrunn være en såre enkel jobb, om du har vært borte i noe mekansik før. Ang; drevet så bør det sitte ganske godt, siden det er mye belastet, du kan sjekke tennene på det om de er slitt. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Drevet er helt nytt, så slitasje er nok ikke noe problem enda Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 på am6(yamaha,mh, aprila før 06osv) så kan man iallefall dra drevet litt fram og tilbake til sidene, men skal ikke kunne vries, skal henge godt i sporene på akselen fra motoren utenom sidelngs som sagt Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Personlig smører jeg kjedet mitt ca hver 14 dag. En god huskeregel er å smøre kjedet hver gang man vasker sykkelen.. Hvordan moped har du Andreas? Evt hvordan motor? Hvis det er en AM6 motor skal drevet foran sitte godt fast. Altså det skal ikke på noen måte sitte løst, iom at det kan føre til at ting blir ødelagt.. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) En god huskeregel er å smøre kjedet hver gang man vasker sykkelen.. Vaske...sykkelen ? Den huskeregelen funker nok ikke i det hele tatt for meg Jeg smører vel rundt en gang i måneden, og før hver langtur - dog, jeg går nok tilbake til å bruke Scottoiler igjen; hadde det på forrige sykkel - og savner det nå. Jeg aner ikke om den funker for mopeder desverre; så kan ikke si det er en direkte anbefaling. Endret 22. september 2009 av Sondring Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Har en Derbi X-Race. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Er mange mopeder hvor drevet sitter litt løst. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 og det gjør det blandt annet på am6 som du påstår det ikke gjør hansi har iallefall gjort det på alle motorene mine, har vel 3 stk eller no nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå