Gå til innhold

Clark connekt mail server

new-be

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg prøver og sette opp Clark connekt mail server.

jeg har lagt inn domene mitt og satt opp alt inne på clark connect åpnet porter ( Pop 3 110.

IMAP 143 og SMTP jeg valgte da port 587 ) siden jeg kjører Altibox og de har sperret port 25.

probleme starter når jeg skall sette min mail adresse i outlook`en og når jeg skall sende mail så får jeg denne feil meldingen:

Task 'test@********.net - Sending' reported error (0x80042109) : 'Outlook cannot connect to your outgoing (SMTP) e-mail server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

og på canyouseeme.org sier den:

Error: I could not see your service on xxx.xxx.xxx.xxx on port (587)

Reason: Connection refused

kan det da være jeg som har glemt og åpne enn port enn plass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg prøver og sette opp Clark connekt mail server.

jeg har lagt inn domene mitt og satt opp alt inne på clark connect åpnet porter ( Pop 3 110.

IMAP 143 og SMTP jeg valgte da port 587 ) siden jeg kjører Altibox og de har sperret port 25.

probleme starter når jeg skall sette min mail adresse i outlook`en og når jeg skall sende mail så får jeg denne feil meldingen:

Task 'test@********.net - Sending' reported error (0x80042109) : 'Outlook cannot connect to your outgoing (SMTP) e-mail server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

og på canyouseeme.org sier den:

Error: I could not see your service on xxx.xxx.xxx.xxx on port (587)

Reason: Connection refused

kan det da være jeg som har glemt og åpne enn port enn plass?

Det går generelt ikke an å kjøre en mailserver på noen annen port enn 25, hvis du ønsker å kommunisere med andre mail servre. Port 25 er den standard port som alle andre mailservere benytter. Hvis din lokale mail server kjører noe annet enn 25 så kan den ikke opprette kontakt med de andre som kjører port 25.

I den grad det finnes en vei forbi, sp er det å benytte en ekstern mailserver som virker som en "relay" på den måte at den videresender og virker som en "link" mellom din lokale "ikke standard port" og de andre mail serverne som kjører standard port 25.

Vet ikke om dette ble helt klart ..

Et eksempel for å belyse:

Hvis din web prowider har blokkert port 80 så nytter det ikke å tastet http://www.vg.no:83 og så forsøke å lese vege på port 83 fordi vg sin web server kun kjører port 80.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Er valg under smtp instillingene på konfig sidene til smtp server om hvilke adresser serveren skal mota mail i fra.

Hos meg er den satt til kun å mota fra 192.168.x.x, slik at eksterne spamere ikke kommer til. Sjekk der hva din server er satt til å godta. Er vel også en mulighet til å sette den til å godta mail mot brukernavn passord, men ikke prøvd dette selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...