havarist Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Har kjøpt meg en Rotel forsterker med Nordost 2 flat høytalerkabler "banana plug". Hvordan i all verdens land og rike får jeg koblet den til forsterkeren? Kan ikke forstå hvordan de skal passe inn i forsterkeren. Takknemlig for hjelp! Endret 15. august 2009 av havarist Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Kan du utdype banana-plug, -homes? Lenke til kommentar
havarist Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Ikke annet enn at det er en såkalt bananplugg. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Kan du komme med et eksempel, bilde, ta bilde av den, ta bilde av innganger? Blei litt forvirra selv Okey googla nordost2flat så nvm. Jeg skal forske på det i noen sekunder Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Uten bilde av forsterker inputs så komemr jeg med en tipping. Se på dette bildet: http://www.audioenz.co.nz/2009/images/rotel_1550-rear-l.jpg, øverst til høyre har du høytaler input. Ta så høytaler kabelen og stikk rød plugg, i rød inngang, og samme med svart og sånn videre til høytaleren. I værste fall må du kjøpe en annen kabel, eller så kan du prøve om det finens innganger for vanlig kabel. Dvs at du klipper av den gull tuppen og avisolerer så alle stål trådene er der så du kan stikke de inn et sted med sånn "klipp lås". Lenke til kommentar
havarist Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Takk for svar! Det er slike kabler jeg har. Men inngangen til forsterkeren er av typen hvor du kan stikke selve kablen (uten plugg og isolering) ned loddrett og så skru til. Det er ikke inngang (horisontalt) til kabelen som vel bildet viser til. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Så hvis jeg skjønner kabelen rett kan du bare avisolere den og så skru fast kobberet? Sånn at den ligner noe på denna her: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a9/IMG_1548.JPG Kan det stemme? Lenke til kommentar
havarist Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Nå har jeg nok løsningen! Det sitter noen plastplugger bak i forsterkeren som jeg ikke skjønte var plugger. Sikkert for beskyttelse. Da får jeg inngangen jfr bildet du viser til ! Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Det er bare å stikke de inni pluggene bak på forsterkeren. Lenke til kommentar
havarist Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Hjertelig takk, du satte meg på riktig spor! Var for dum til å skjønne dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå