Gå til innhold

Ser etter digitalkamera med HD videoopptak som tåler ekstremt høy musikk.

Anbefalte innlegg

Har et litt sært behov når jeg nå ser meg om etter et nytt digitalkamera. Det jeg ser etter er et kamera som har minimum 720p oppløsning i 30 fps på videoopptak og som klarer å ta opp ekstremt høy lyd (type >5 meter fra et PA anlegg) uten å forvrenge den fullstendig. Grunnen til sistnevnte behov er fordi jeg er en ivrig clubber og mitt nåværende kamera forvrenger lyden så mye at det ikke en gang er vits å filme noe ettersom lyden i opptaket blir ødelagt uansett. Jeg spør her siden akkurat dette aspektet sjelden/aldri blir nevnt når jeg leser tester og omtaler av digitalkameraer eller digitale videokameraer for den saks skyld.

For å illustrere hva jeg mener så kan dere se på to disse klippene. Det til øverste (fra ca. 30 sek og ut) er ikke like ille som mitt nåværende kamera, men nærme nok. Det nederste klippet anser jeg for godt nok.

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

PS: Er klar over at det er forskjellig avstand fra scenen i disse klippene, men med mitt nåværende kamera har dette ikke noe å si ettersom det skurrer og er uhørbart uansett hvor jeg har stått.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...