Jaekt Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 digital-dekoder fulgte ikke leiligheten når jeg flyttet inn. i kontrakten står det at husleien inkluderer kabel tv. hvem skal betale digital-dekoder nå når det analoge nettet faller ut? husvert mener jeg må betale, jeg mener han skal betale. hvilke rettigheter har jeg her? hadde vært fint om noen kunne henvise lover etc. hvis mulig. fant ingenting på lovdata. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Det analoge signalet skrus bare av i bakkenettet - altså på luft. jeg har ikke sett noen kabel-leverandører signalisere at de vil droppe analoge signaler i sine nett enda. Dermed skal du få kabel-TV slik situasjonen er i dag uten at husverten trenger gjøre noe. Står det i kontrakt at kabel-TV følger med og analoge signaler slukkes har du jo ikke lenger kabel-TV, og utleier må skaffe dette til veie på en annen måte for å ikke bryte kontaktsvilkårene. Endret 15. august 2009 av enden Lenke til kommentar
Jaekt Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 (endret) kan noen bekrefte hva enden skriver er riktig? slik jeg har forstått det så må man ha digital-dekoder får å se TV etter 1. nov 2009 (Sør-Trøndelag) skulle gjerne hatt tlf.nummer til noen som behandler klagesaker innen husleiekontrakter, slik at jeg kan vise dokumentasjon til huseier. Noen som kan hjelpe meg her? takk for svar! Endret 16. august 2009 av Jaekt Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 vis det er kable i veggen for kabel tv så kan det vær at du slipper dekoder vis det er get. en trenge ikke dekoderen da Lenke til kommentar
Jaekt Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 har canal digital med uttak i veggen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Canal Digital har fortsatt analoge signaler på kabel-TV, ca 17 kanaler (hvor vi bor). Digitaldekoder med digital grunnpakke har ca 15 kanaler i tillegg, men er altså ikke nødvendig. Kanskje du skal koble til en TV og ta et kanalsøk før du klager noe mer? Lenke til kommentar
Jaekt Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 zanta: hvis jeg fortsatt har kanaler inne, så er det jo såklart ingenting å klage på som du skriver, men det er jo nettopp det jeg prøver å finne ut, om jeg faktisk har kanaler etter 1. nov. et kanalsøk etter 1.nov, der hvor jeg skulle finne ut at jeg faktisk ikke har kanaler, så er det jo litt sent å begynne å klage da? vil ikke begynne å klage ETTER at det analoge nettet er fjernet. men slik som dere skriver her så har jeg ingenting å bekymre meg for, og går ut ifra at jeg beholder kabelsignalet slik som jeg har det i dag Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 kan noen bekrefte hva enden skriver er riktig?Takk for tilliten Analogt bakkenett er skrudd av her, og likevel sitter jeg med 4 analoge tunere og ser og tar opp TV hver dag via min kabeltilbyder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå