BenBjell Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hallo. Jeg vurderer og laste ned Ubuntu Linux til min nye HP Compaq mini pc. Er det noen ulemper med dette? Og har dere noen tips til meg eller noe sånt? Tusen Takk på forhånd Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Har du spec-lista til den maskina? Jeg foreslår heller at du prøver Ubuntu Netbook Remix eller Easy Peasy (som er basert på UNR). Disse er skreddersydd for små skjermer. Utseendemessig er de så å si like, men Easy Peasy har bl. a. Skype, Picasa og mp3-kodeker ferdiginstallert, mens alt slikt må etterinstalleres i Ubuntu. Sjekk ut www.geteasypeasy.com Lenke til kommentar
BenBjell Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Nei, jeg har ikke lista her jeg er nå. Men jeg sjekker ut Easypeasy nå. Takk EDIT: Vis jeg ikke er fornøyd med EasyPeasy, kan jeg avinstallere det uten og skade systemet eller programmer? Endret 15. august 2009 av BenBjell Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Om du installerer det gjennom Windows kan du det ja. Ved å bruke Wubi som ligger på cd-en. Regner med at Wubi følger med Easypeasy, og ikke bare Ubuntu? Ellers kan du jo legge EP på et minnekort, og bruke "live-cd-en" uten å installere noen ting i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå