kritro Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg hadde windows XP prof, men på kun en partisjon 20g. Det var mye rot og jeg ville formatere, partisjonere og instalere på nytt. Når jeg endelig kom meg inn i dos ville den ikke formatere C:. Når jeg gikk inn i diskpart så ville den ikke slette partisjonen fordi den inneholdt midlertidige innstalasjonsfiler??? jeg prøvde å starte med ME oppstarsdiskett, men fikk akkurat samme problem. C: støttet ikke formatering??? fdisk ville ikke slette partisjonen. Det endte med at jeg instalerte XP rett fra CD mens XP var igang. Jeg valgte ikke oppgradering men ny instalasjon og regnet med at den ville formatere og lage det helt fra schratch, men neida :x . Nå har jeg 2 XP profesional på samme maskin og fortsatt bare 1 partisjon, altså enda verre en før. Hva kan jeg gjøre. Går det ann og fjerne den ene instalasjonen??? Hvis ikke, hvordan skal jeg få formatert og partisjonert og instalert helt fra bunn av?? Håper noen kan hjelpe :wink: Kritro Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hvis du putter platen i CD-rom leseren og slår av og på maskinen. Tror jeg du vil kunne starte instalasjonsprogrammet i dos, altsår boote fra CDen, da tror jeg at maskine vil bli formatert (er ikke sikker) Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 jepp.....og alternativt...skaffe en gammel win98 boot diskett...søk på nett, eller finn en pc m 98. da kan du formatere, og partisjonere med den.... diskett med partition magic er åsså kule.... ...det burde være en menneskerett å ha partition magic på enhver pc...*skrive søknad til FN* Lenke til kommentar
kritro Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 partisjon magic, hva er det og finner man det :smile: Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hvis du laster ned denne boot disketten burde du få formatert. Altså sett i en diskett, kjør fila, boot, skriv format c: Har du ntfs må du nok inn i fdisk og slette partisjonen, så lage ny. Lenke til kommentar
roof Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hei. Først av alt, har duen win98 oppstartsdiskett? Dersom du ber maskinen boote fra A, vil den ikke innholde XP sine oppstartfiler og du vil kunne forholde deg til systemfilene som wiin98 har lastet inn. Når du får melding om midlertidige installasjonsfiler av FDISK, mistenker jeg at sytemet kræsjer mellom XP installasjonene. Under win98 bør dette kunne fungere bedre. Dersom du IKKE har win98 oppstart, gå inn i maskinens BIOS oppsett, under Advanced options, velg boot fra CD-ROM. Save and exit, putt inn XP CDplata. Under XP oppstart velger du nyinstallasjon, denne funksjon vil formatere disken din. Denne gang til forskjell at du ikke har bootet XP, men at dette er en ren ny installasjon. Lykke til! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 I enkelte versjoner av FDISK må du kjøre den i extended mode for å slette partisjoner, dette gjøres ved å starte fdisk med syntaksen /X, dvs skriv FDisk /x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå