BIG1 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Hei. Noen som har fått Radeon X300 til å fungere med Windows 7 ? Driverne fra 2005 fungerer, men da får jeg bare 1 poeng i ytelsetest. I Vista brukte jeg Mobility Modder for å få de nyeste Catalyst driverne til å fungere med Vista. Prøver det samme på Windows 7 men får en liten feilmelding... Se bildene vedlagt:) Kanskje det er bare å vente til det kommer nye drivere.. Endret 15. august 2009 av Mikaelft Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Det vil ikke hjelpe deg med nyere drivere heller. Om jeg ikke husker helt feil så rundt 2005 stoppet ATi opp å kode drivere for dette kortet. Med andre ord, selv om du hadde brukt en mer moderne driver pakke så er fortsatt driveren den samme som var i 2005. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Det vil ikke hjelpe deg med nyere drivere heller.Om jeg ikke husker helt feil så rundt 2005 stoppet ATi opp å kode drivere for dette kortet. Med andre ord, selv om du hadde brukt en mer moderne driver pakke så er fortsatt driveren den samme som var i 2005. Fant det ut. Win Update fikk plutselig frem en driver for Radeon X300 til Windows 7. Moddet catalyst 9.3.1 med mobility modder, og nå er alt i sin skjønneste orden Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Mikaelft: Mener du at du virkelig fikk Ati Radeon X300 driveren til å fungere i Windows 7? I såfall, kan du beskrive i detalj hva du gjorde? En liten forhistorie med det samme: Jeg ble anbefalt gjenntatte ganger å oppgradere til Win7, fra WinXP. Alt var så mye bedre, sa de. Joda, rett var rett inntil jeg skulle få grafikkdriveren til å fungere. Håpløst var resultatet. Så fikk jeg en alternativ anbefaling, installer i stedenfor LinuxMint. Ypperlig den også.. Men fikk jeg grafikkdriven til å fungere? Nei. Så var tanken igjen på windowsXP. Hvor var cden?? En gammel traver av pc uten operativsystem.. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Bump: Mer konkret: Jeg har en gammel Dell stasjonær datamaskin med ATI Radeon X300. Den finnes på dell sine sider, da kun for Win XP. Denne er prøvd i Win7 uten hell. Ligger grafikkdriveren i Win7 siste oppdateringer? Eller må jeg gjøre noe ekstra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå