Gå til innhold

Få Radeon X300 til å fungere med Windows 7 ?

BIG1

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har fått Radeon X300 til å fungere med Windows 7 ? Driverne fra 2005 fungerer, men da får jeg bare 1 poeng i ytelsetest. I Vista brukte jeg Mobility Modder for å få de nyeste Catalyst driverne til å fungere med Vista. Prøver det samme på Windows 7 men får en liten feilmelding...

Se bildene vedlagt:)

Kanskje det er bare å vente til det kommer nye drivere..

post-9700-1250353031_thumb.png

post-9700-1250353036_thumb.png

post-9700-1250355858_thumb.png

Endret av Mikaelft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil ikke hjelpe deg med nyere drivere heller.

Om jeg ikke husker helt feil så rundt 2005 stoppet ATi opp å kode drivere for dette kortet.

Med andre ord, selv om du hadde brukt en mer moderne driver pakke så er fortsatt driveren den samme som var i 2005.

Lenke til kommentar
Det vil ikke hjelpe deg med nyere drivere heller.

Om jeg ikke husker helt feil så rundt 2005 stoppet ATi opp å kode drivere for dette kortet.

Med andre ord, selv om du hadde brukt en mer moderne driver pakke så er fortsatt driveren den samme som var i 2005.

Fant det ut.

Win Update fikk plutselig frem en driver for Radeon X300 til Windows 7.

Moddet catalyst 9.3.1 med mobility modder, og nå er alt i sin skjønneste orden :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Mikaelft: Mener du at du virkelig fikk Ati Radeon X300 driveren til å fungere i Windows 7? I såfall, kan du beskrive i detalj hva du gjorde?

En liten forhistorie med det samme:

Jeg ble anbefalt gjenntatte ganger å oppgradere til Win7, fra WinXP. Alt var så mye bedre, sa de. Joda, rett var rett inntil jeg skulle få grafikkdriveren til å fungere. Håpløst var resultatet. Så fikk jeg en alternativ anbefaling, installer i stedenfor LinuxMint. Ypperlig den også.. Men fikk jeg grafikkdriven til å fungere? Nei. Så var tanken igjen på windowsXP. Hvor var cden?? En gammel traver av pc uten operativsystem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...