Mauritz81 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Heisann Får følgende feilmelding nesten hver 5. minutt. Hva kan det komme av og hvordan kan dette løses? Har forsøkt å oppdatere via Windows Update, og det fungerer heller ikke. wuauclt.exe har et problem og må lukkes. Feilsignatur: szAppName : wuauclt.exe szAppVer : 7.2.6001.788 szModName : esent.dll szModVer : 5.1.2600.2180 offset : 0005d424 C:\DOCUME~1\......\LOKALE~1\Temp\WER2f40.dir00\wuauclt.exe.mdmp C:\DOCUME~1\......\LOKALE~1\Temp\WER2f40.dir00\appcompat.txt På forhånd takk. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) wuauclt.exe er den filen som automatisk sjekker om Windows Update har nye oppdateringer tilgjenglige. Du kan prøve denne fixen fra Microsoft for å resette Windows Update. Vær også obs på at det er en del malware/trojans som kamuflerer seg som wuaclt.exe. Du kan laste ned Malwarebytes og sjekke for spyware/malware for sikkerhets skyld. Installer Malwarebytes og oppdater programmet før du skanner. Endret 15. august 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Mauritz81 Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 wuauclt.exe er den filen som automatisk sjekker om Windows Update har nye oppdateringer tilgjenglige. Du kan prøve denne fixen fra Microsoft for å resette Windows Update. Vær også obs på at det er en del malware/trojans som kamuflerer seg som wuaclt.exe. Du kan laste ned Malwarebytes og sjekke for spyware/malware for sikkerhets skyld. Installer Malwarebytes og oppdater programmet før du skanner. Takker for svaret. Forsøkte begge dine forslag, men det hjalp ikke Malwarebytes-Anti-Malware fant noe og slettet det. Kjørte scanningen på nytt, og da fant den ikke noe, og problemet vedvarer Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Du kan prøve å installere Windows Update Agent på nytt. Last ned filen fra Mircosoft sin side og lagre den i en mappe. Ikke kjør den enda. Har du Vista eller XP 32-bit laster du ned x86 pakken, har du 64-bit laster du ned x64 pakken. Når du har lastet ned filen, i Vista klikker du på Start, Tilbehør og Kjør, finn så mappen hvor du har filen og klikk på den, klikk så OK får å åpne den. Deretter klikker du en gang i vinduet slik at hele fil navnet er blått, klikk så en gang til etter ", trykk mellomrom og skriv /wuforce. Du skulle nå ha dette: "C:\<mappen hvor filen er>\WindowsUpdateAgent30-x86.exe" /wuforce Klikk så kjør og den vil installere Windows Update Agent på nytt. Restart PCen etterpå og se om det har hjulpet. Du kan kanskje kjøre Diskopprydding før du installerer Windows Update Agent på nytt. Endret 17. august 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Denne sida har noen forslag http://www.techsupportforum.com/microsoft-...-esent-dll.html (les gjerne hele tråden der) men det som ser ut til å ha funket er å installere SP3 + http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Lenke til kommentar
Mauritz81 Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Har prøvd, og det funket heller ikke...kjemperart :/ Nesten så jeg snart får lyst til å putte en bombe i maskinen og la den sprenge.... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Har prøvd, og det funket heller ikke...kjemperart :/ Nesten så jeg snart får lyst til å putte en bombe i maskinen og la den sprenge.... Får du akkurat samme feil meldingen? Og er fil versjonene de samme? Ser at du har esent.dll versjon 5.1.2600.2180 mens jeg har esent.dll versjon 6.0.6002.18005. Har Vista 64-bit. Den wuauclt.exe filen din er samme versjon som jeg har. Du kan jo prøve enda en ting. Last ned CCleaner og installer den. Kjør først Cleaner som sletter alle midlertidige filer etc. Kjør deretter Registry som fjerner alle feil som er i Windows registeret. Ta gjerne backup når du blir spurt om det. Kjør Registry cleaneren to - tre ganger helt til det ikke kommer om noen feil. Restart PCen og prøv Windows Update igjen. Endret 20. august 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Mauritz81 Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Har prøvd, og det funket heller ikke...kjemperart :/ Nesten så jeg snart får lyst til å putte en bombe i maskinen og la den sprenge.... Får du akkurat samme feil meldingen? Og er fil versjonene de samme? Ser at du har esent.dll versjon 5.1.2600.2180 mens jeg har esent.dll versjon 6.0.6002.18005. Har Vista 64-bit. Den wuauclt.exe filen din er samme versjon som jeg har. Du kan jo prøve enda en ting. Last ned CCleaner og installer den. Kjør først Cleaner som sletter alle midlertidige filer etc. Kjør deretter Registry som fjerner alle feil som er i Windows registeret. Ta gjerne backup når du blir spurt om det. Kjør Registry cleaneren to - tre ganger helt til det ikke kommer om noen feil. Restart PCen og prøv Windows Update igjen. Hallo Thanx buddy, men dette funker fortsatt ikke. Ja, jeg får fortsatt feilmeldingen, og det er versjon 5.1.2600.2180. Har WindowsXP SP2. Jeg forsøkte å tvangsinstallere Windows Update-agenten igjen, og dette mislyktes med følgende feilnummer: 0x8007041d Litt om bakgrunnen: Jeg forsøkte å slå av maskinen for noen uker siden, og det tok sin tid før det kom opp valget om Slå av/logg av/start på nytt. Jeg gadd ikke å vente, og tok en kald slutt på maskinen ved hjelp fra power-knappen. Neste gang man forsøkte å starte maskinen så ville den ikke starte. Den restartet seg selv ved logo-bildet til Windows med svart bakgrunn, og sånn fortsatte den i loop. Jeg forsøkte å putte inn recovery CD-en, men ved feiltakelse så puttet jeg heller WinXP-CDen. Den startet og ville installere Win, men da fikk jeg beskjed om C-disken/partisjonen var ikke ordentlig formatert. Jeg tok ut den platen, og startet maskinen med recovery-CDen og forsøkte med alternativene hvor man tar en recovery med nye startfiler og også en annen versjon (UTEN å gå tilbake til fabrikkinstillingene). Funka fortsatt ikke å få opp windows siden den fortsatt restartet. Jeg satte inn win-xp-cden og formaterte C-disken og innstallerte Winxp. Etter innstallasjonen fant jeg ut at PCen hadde jo ikke noen drivere o.l. innstallert, og heller ikke for innebygd nettverksort. Dermed kjørte jeg recovery tilbake til fabrikkinstillingene, og da begynte problemet med feilmeldingen å dukke opp. Jeg ignorerte den fordi jeg gadd ikke å innstallere noen som helst andre programmer andre enn sånne som kunne gjenopprette filene mine som var tapt i reformateringen. Etter 2-3 uker var gjenopprettingen ferdig. Da forsøkte jeg meg med aintuvirus-programmer o.l. fpor å fjerne feilmeldingen og det funka ikke og jeg skrev meldinger her..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå