Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lest innføringstråden og sett linkene der. Men jeg er av den gamle typen som liker å lære med en bok ved siden av maskinen, hvor jeg kan starte på side 1 og jobbe meg utover. Er det noen som har noe å anbefale av bøker?

Merk at selv om jeg er nybegynner på ASP, så har jeg programmert i ulike språk siden 1974. (Altså i 35 år, startet med Fortran.) Så jeg trenger ikke nødvendigvis starte med "Hello world". :D

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi vi alt har en applikasjon i klassisk ASP med noen hundre filer med kode, og ikke ressurser til å oppgradere. :)

Det er det klassiske dillemmaet i alle verktøy, som gjennomgår et såpass fundamentalt skifte i metode. Selv driver jeg mye med databaseprogrammering. En av mine kunder bruker en 12 år gammel versjon av utviklingsverktøyet. Det fungerer fortsatt for deres behov, og den nye generasjonen av verktøyet er såpass anderledes (objekt-orientert) at selv om koden lot seg konvertere var det lite å vinne på det i forhold til arbeidet det medfører. Alternativert er å skrive alt på nytt i det nye verktøyet, men det er for omfattende. (De har forsåvidt prøvet en gang, men lykkes dårlig.)

Nå kan man sikkert argumentere for at vi vil tjene på en oppgrdering til .NET, men siden jeg ikke kan så mye om hverken ny eller klassisk ASP ennå skal jeg jeg ikke ta den diskusjonen riktig ennå. Det får eventuelt bli i en egen tråd.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...