tom waits for alice Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jeg har lest innføringstråden og sett linkene der. Men jeg er av den gamle typen som liker å lære med en bok ved siden av maskinen, hvor jeg kan starte på side 1 og jobbe meg utover. Er det noen som har noe å anbefale av bøker? Merk at selv om jeg er nybegynner på ASP, så har jeg programmert i ulike språk siden 1974. (Altså i 35 år, startet med Fortran.) Så jeg trenger ikke nødvendigvis starte med "Hello world". Geir Lenke til kommentar
gather Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Ser at vi skal bruke Programming ASP.NET av Dan Hurwitz, Jesse Liberty (9780596529567) i år. Dette er et kurs for folk med javaprogrammering som bakgrunn. Dog nødvendigvis ikke så avansert javaprogrammering. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Takk for svaret. Jeg burde presisert at det er "klassisk" ASP jeg skal programmere, ikke .net... Geir Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Er det noen som har noe å anbefale av bøker?Jeg tror neppe du får tak i nye bøker om klassisk ASP. Det er tross alt nesten 10 år siden ASP.NET 1.0 ble lansert. Den beste muligheten din må være å sjekke hos en bruktforhandler. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Amazon.com har faktisk noen. (Edit: De er selvsagt ikke nye utgivelser, men de selges fremdeles.) Men det er sikkert ikke så viktig hvilken, jeg kjøper en av de som ser greie ut, jeg. Først skal jeg uansett sjekke om jeg får det til å kjøre på min Mac/Boot Camp/Win7 RC combo. Geir Lenke til kommentar
niggerguy Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hvorfor du velger ikke .NET ? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Fordi vi alt har en applikasjon i klassisk ASP med noen hundre filer med kode, og ikke ressurser til å oppgradere. Det er det klassiske dillemmaet i alle verktøy, som gjennomgår et såpass fundamentalt skifte i metode. Selv driver jeg mye med databaseprogrammering. En av mine kunder bruker en 12 år gammel versjon av utviklingsverktøyet. Det fungerer fortsatt for deres behov, og den nye generasjonen av verktøyet er såpass anderledes (objekt-orientert) at selv om koden lot seg konvertere var det lite å vinne på det i forhold til arbeidet det medfører. Alternativert er å skrive alt på nytt i det nye verktøyet, men det er for omfattende. (De har forsåvidt prøvet en gang, men lykkes dårlig.) Nå kan man sikkert argumentere for at vi vil tjene på en oppgrdering til .NET, men siden jeg ikke kan så mye om hverken ny eller klassisk ASP ennå skal jeg jeg ikke ta den diskusjonen riktig ennå. Det får eventuelt bli i en egen tråd. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå