Gå til innhold

Fildelingsprogram med privat deling

Dr S

Anbefalte innlegg

Hei

Har et behov for at flere kan downloade filer fra meg, hovedsaklig er dette filmer og en del bilder.

Har fiber tilknytning så ut hastigheten skal det ikke være noe problem med. Har prøvd å sette opp en HFS server med lignende, men hver gang andre brukere skal logge seg på havner dem i system oppsettet for min fiber boks.

Så et system jeg ser for meg er et program som jeg setter opp på min maskin og dem andre installerer på sine maskiner også må jeg godkjenne bruken av hvilke filer som skal downloades.

Prøvd med torrent men da må jeg legge filene på sider som piratebay og andre torrent sider, men jeg er ikke så interressert å dele mine video opptak.

Ellers har jeg sett begrensningen på 2 gb på f.eks filemail.com

Endret av Dr S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å sette opp en DC hub, ved hjelp av for eksempel ynhub. Der kan du såvidt jeg ser sette opp en hub som krever passord for brukere som vil logge seg på. Da gir du bare passordet til dem du vil skal ha tilgang til huben. Det går også ann å opprette brukere, for å holde kontroll med hvem som er på huben. Er ikke helt sikker på hvordan dette virker, da jeg bare såvidt har prøvd ut programvaren, men så funksjoner som tilsa at dette skulle gå. Brukerene som vil koble seg til huben bruker DC++ for å koble seg til. Deretter kan brukerene dele filer seg imellom ved bruk av huben.

Regner selvfølgelig med at det dreier seg om private bilder og videoer som du/dere har copyright på. :)

Kan være du må åpne noen porter i routeren for at ynhub skal kunne kommunisere på riktig måte.

Ellers kan du jo prøve å sette opp en ftp server, hvor vennene dine kan bruke en ftp klient for å koble seg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...