Frode2k Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Kan folk dele med seg sine erfaringer med politi bommer? her er min var 16 år og ikke særlig mye fornuft i toppen. kjørte moped til fest. så når jeg var virkelig full skulle jeg hjem. en veninne spurte om hun kunne sitte på. klart det sa jeg. vi var dritas begge to og det var ikke bremser på mopeden min. bremste med giren. selvsagt kom politiet. jeg stoppet og sa veninnen min skulle stikke av og politiet kom. fikk beskjed om at alt annet utenom fyllekjøring slapp jeg unna med siden de så veninnen min stakk av. kom på stasjonen og jeg måtte blåse. fikk ikke gode resultater så jeg måtte ta blodprøve. men først måtte jeg til en barnevern representant og snakke. han spurte meg om jeg hadde det bra. ja sa jeg. får du juling hjemme?. bare av storesøster sa jeg. så sa han jeg fikk gå hjem. halvveis hjemme med hjelmen i handa stoppet jeg. skulle jo ta blodprove kom jeg på. drit i dagen etter gikk jeg ned og hentet mopeden. fikk ingenting. ikke en bot en gang.... herligt. men er 7 år siden og har ikke gjort det siden da hehe..... ps. min komma knapp mangler så det er mye punktum her... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Du synes det er Politiet som dreit seg ut, når det er du som kjørte moped i fylla med passasjer på i tillegg? Ærlig talt... Lenke til kommentar
Frode2k Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Du synes det er Politiet som dreit seg ut, når det er du som kjørte moped i fylla med passasjer på i tillegg? Ærlig talt... du tok ikke poenget. de tok meg i handlingen men jeg fikk ingen straff... klart jeg dreit meg ut men det er jo 7år siden.... kan jo le litt av det nå.... Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Å le er helt greit det Men med så mye gullhår i ræva, ville jeg heller tatt saksa fatt, å tjent noen slanter Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Tråden omhandler trafikksaker og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Trafikk, eventuelle reaksjoner på moderering kan gjøres på pm. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 var 16 år og ikke særlig mye fornuft i toppen. Ser ikke ut som det har vært så store forandringer. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Kanskje vi heller skal lage en tråd om da TS dreit seg ut men slapp billig unna. Kjøre en moped i påvirket tilstand, uten bremser og med en person bakpå. Kan jo nesten ikke gjøre stort flere feil. La meg tippe, begge eller en av dere hadde manglet hjelm også? Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 jaja....JEG skjønte nå i allefall å tråden handla om. Så la oss mimre om gamle-dager For å ta lastebilsertfikat må du værra 18 år, MEN for å kunne jobbe med lastebil, så må du værra 21 år. Så ere det at jeg er glad i å kjøre, å har jobba med lastebil siden jeg tok lappen på lastebil som 19-åring mens jeg har vært fullstendig klar over at blir jeg stoppa, så ligger jeg dårlig ann. Så kom dagen hvor politiet hadde skive-kontroll (kontroll hvor de KUN stopper lastebiler for å kontrolere papira), jeg var 19 år, å politiet ville ha førerkortet mitt for å sjekke at DET var i orden, deretter beholdt han førerkortet, gikk i mellom alle bilens papirer, deretter alle kjøre-skivene mine, også blei jeg tatt med inn i brakka hans (å da regna jeg med at løpet av kjørt), så etter 45 minutter med politimannen får jeg beskjed om at alt er i orden å jeg kan kjøre videre . Hadde han enda tatt seg tid tel å kikke på fødselsdatoen på førerkortet mitt, hadde han hatt mulighet for å laga skikkelig rettssak. Han sto tross alt med det i hånda nesten 45 minutter Lenke til kommentar
tnex Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Du synes det er Politiet som dreit seg ut, når det er du som kjørte moped i fylla med passasjer på i tillegg? Ærlig talt... ehm? hvis kan kjørte i fylla, uten bremser med mer, og politiet ikke følger det opp, så er det jo politiet som driter seg ut. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Du synes det er Politiet som dreit seg ut, når det er du som kjørte moped i fylla med passasjer på i tillegg? Ærlig talt... ehm? hvis kan kjørte i fylla, uten bremser med mer, og politiet ikke følger det opp, så er det jo politiet som driter seg ut. Om en blir stoppet i beltekontroll, og har glemt å feste beltet. Og får da en muntelig advarsel istedenfor bot, da har politiet dritet seg ut? Om trådstarter ønsker å bli straffet, så kontakt politiet da vel. Det er jo det han ønsker... Ønsker han å slippe unna, så bør han holde kjeft. Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Enig i de over som klart og tydelig poengterer at politiet ikke akkurat er de som driti på leggen her Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Denne må vel passe perfekt i denne tråden: http://www.youtube.com/watch?v=PlOTFM4rMsc Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Du synes det er Politiet som dreit seg ut, når det er du som kjørte moped i fylla med passasjer på i tillegg? Ærlig talt... ehm? hvis kan kjørte i fylla, uten bremser med mer, og politiet ikke følger det opp, så er det jo politiet som driter seg ut. Om en blir stoppet i beltekontroll, og har glemt å feste beltet. Og får da en muntelig advarsel istedenfor bot, da har politiet dritet seg ut? Om trådstarter ønsker å bli straffet, så kontakt politiet da vel. Det er jo det han ønsker... Ønsker han å slippe unna, så bør han holde kjeft. Les hva tråden handler om før du poster. Men ontopic: Så en gang en politibil som stod ganske fast i en lang kø, da den plutselig tok på sirene for å komme seg fram. Det som var så viktig at de måtte bruke sirenene var nemlig å ta seg en god burger på en fast food resturant som lå litt lenger nede i veien. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Les hva tråden handler om før du poster. Men ontopic: Så en gang en politibil som stod ganske fast i en lang kø, da den plutselig tok på sirene for å komme seg fram. Det som var så viktig at de måtte bruke sirenene var nemlig å ta seg en god burger på en fast food resturant som lå litt lenger nede i veien. Du burde nok lese hva tråden handler om. Den handler ikke om mat. Og det kan tenke seg at politiet fikk en melding og den ble avbrutt like etterpå. Men du vet best, hold deg til trådens tema ihvertfall. Trådstarter hadde noe som heter flaks. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Haha det var jo nettopp det jeg prøvde å gjøre da. Slutt å klag, det er vertfall ikke det tråden handler om. :!: Nei tråden handler ikke om mat, men politi som driter seg ut. Jeg vil kalle det å drite seg ut, når dem utnytter sin status til å komme raskere fram til lunsjen, mens mange ser på. Var faktisk en som gikk å snakket med politimennene etter hendelsen. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg vil i aller høyeste grad si at det er Politiet som driter seg ut i de to første sakene i denne tråden. Dersom de presterer å glemme å ta blodprøve av en fyllekjører, finnes det ingen unnskyldning. Det er som å være vaskekjerring og glemme å ha såpe i vannet... Det er heller ingen genistrek å ikke sjekke fødselsdato på en førerkortklasse med høyere aldersgrense enn 18 år. Denne posten betyr ikke at jeg støtter de handlinger som er omtalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå