Gå til innhold

Socket A, Athlon Xp, T-Bird osv...?

kaofbc

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om mitt Socket A hovedkort vil fungere med de nyere prosessortypene som Athlon Xp eller T-Birder....? Jeg har nå en Duron 700@800 med kun 200fsb. Noen som har et kjapt svar på dette uten at jeg må finne frem modell navn og nr.....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel da sannsynligvis 200mhz fsb? så du kan maks bruke en 1,4ghz T-bird med 200mhz fsb. Altså ikke XP, som bruker 266mhz fsb.

Eller du kan slenge på en 1,3ghz Duron :smile:

Sannsynligvis da...siden du har en "eldre Duron", så ville jeg tro at du har et "eldre hk", som støtter maks 200mhz fsb, Ikke missforstå. med eldre mener jeg mer enn 5-6mnd :razz:

Men det er alltid en fordel å si hk type og modell :smile:

Lenke til kommentar

Kan ikke svare på om athlon xp går på hk-et ditt ivertfall, uten å vite modell. Men har du Duron nå, så funker også T-bird. Duron har 200mhz fsb, Thunderbird finnes i både 200 og 266mhz fsb versjoner. Du kan med andre ord trygt anskaffe deg en 200mhz Thunderbird. En 266mhz thunderbird kan være litt mere problemfylt, i tilfelle hovedkortet ditt ikke takler 266mhz fsb. Dersom du stapper en 266mhz t-bird i et 200mhz hovedkort, så vil prosessoren gå på lavere hastighet en den skal, fordi 266mhz t-birder har lavere multiplier for å kompensere for høyere fsb. Er cpu´en ulåst (du kan evt låse den opp selv), så kan du stille cpu-en til korrekt hastighet selv, forutsatt at hk-et har muligheten for å endre multiplier.

Gidder du ikke sjekke hva hovedkortet heter, så er med andre ord alt som er sikkert å bytte til nettopp en 200mhz fsb AMD Thunderbird.

PS kan hende at du bør ha bedre kjøling på en kraftig t-bird enn kjølinga du har på duronen din nå...

mvh

Lenke til kommentar

Jeg trodde ikke at folk skulle svare så raskt og skulle lixom legge med info om hovedkortet i morgen, men takk for all responz. Jeg skal sjekke hkmodellen senere i dag og legge ut.... Jeg hadde også tenkt å kjøpe meg en tøffere vifte også da jeg kanskje vil overklokke litt......:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...