Sk!ppy Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hei, jeg har to servere, men bruker kun en pga. mangel av nettverkskabler. den ene er linux(debian), og den andre er windows xp. Hvilket operativsystem er da å anbefalle for disse kravene: * Fildeling ( I form av FTP på lokalnettverket ) * Webserver ( kobles ut mot den store verden ) * Spillserver ( Counterstrike og Garrysmod ) * Mediaserver for PS3 Det er egentlig kravene mine. Altså, Linux eller Windows, og hvilken utgave/distrubusjon? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hvilket operativsystem er da å anbefalle for disse kravene: * Fildeling ( I form av FTP på lokalnettverket ) * Webserver ( kobles ut mot den store verden ) * Spillserver ( Counterstrike og Garrysmod ) * Mediaserver for PS3 Det er egentlig kravene mine. Altså, Linux eller Windows, og hvilken utgave/distrubusjon? Punkt tre vet jeg ikke men for resten er svaret: Linux Bruk den distribusjonen du er mest vant til / best kjent i. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Ok, CSS og GMOD er ikke sååå viktig, så om jeg installerer f.eks debian skal det gå bra , slet litt med FTP første gang. er egentlig mediaserver for ps3 jeg tenker mest på. Lenke til kommentar
slett meg! Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 CSS og GMOD server går også på linux Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Da er det bare hvordan jeg skal få instalert Ps3 mediaserver da sudo apt-get install ps3mediaserver ? (a) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Hva skal du med FTP server på lokalnettet? Bedre å bruke SSHFS hvis du du kun har *nix klienter, alternativt Samba hvis du har Windows også. Det finnes flere programmer som kan streame til PS3 for GNu/Linux. Google vet hvilke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå