Dammed Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Får lav FPS i WOW når jeg har alt på maks. Jeg mener at pc'en burde klare å drive alt på maks uten problemer. Jeg får 25 FPS når jeg står stille og ca 15 FPS når jeg beveger meg gjennom de mest krevende områdene. (Dalaran for de som kjenner til det) Dette har jeg i Pc'en: Tagan turbojet 900W PSU MSI K9N SLI AMD Athlon 64 X2 6400+ MSI 8800GTS 512mb OC 2 x Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4 (kit med 2 x 1024mb brikker) OS: XP 64bit Pro Hva tror dere at flaskehalsen i systemet er? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Har du de nyeste driverene inne ? Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) ikke nyeste, men rimelig ferske. Eldste er fra feb 09 edit: Laster nå nyeste driverne til HK og skjermkortet. Så får vi se om det hjelper noe. Endret 15. august 2009 av Dammed Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Hjalp ikke så mye det, har ca samme FPS som jeg hadde tidligere. Noen forslag til hva som er flaskehalsen, eller noe jeg kan prøve for å forbedre dette? Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 ingen som har en formening om dette? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Du får skru ned bildekvaliteten litt, så blir det nok bedre. Nå vet ikke jeg helt hvor krevende wow er på maks men. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 jeg gjør jo det. Men vil jo kjøre på maks, så hva er det største problemet, skjermkort, minne eller cpuen? Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 hvordan er det i andre spill? Har du dårlig fps der også? Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Spiller ikke andre spill for øyeblikket. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Har du bare wow på pc'n? Hadde vært kjekt og du hadde giddet og prøvd med et annet spill Men kan virke som en bugg i wow eller en addon du har instalert Kjørte wow fint på min bærbare og da hadde jeg alt på maks (uten addons) Prøvd og skru av kantutjevning? da får du utelukket skjermkortet vil jeg tro Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) WoW har blitt meget krevende etter WOTLK. Selv med min PC hakker det og går treigt. Intel Core 2 Quad Q6600 4GB Ram Radeon 4870 X2 2GB 2x OCZ Vertex 30GB SSD i raid 0 Endret 15. august 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Høres ut som dårlig optimalisering av blizzard da Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hvilken oppløsning kjører du? Athlon-CPUen er vel ikke den kjappeste, og har skjermkorett for lite minne (f.eks. du kjører masse AA, triple buffering, høy oppløsning etc.) vil frameraten falle som en stein. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 kjører 1440x900 og triple buffering på. Det med AA er jeg jammen ikke sikker på. MrLee, ja det funket tidligere helt glatt på Burning Crusade. Hvilke innstillinger kjører du på med og hvor mange fps får du? Slå av tripple buffering, og satt video effects på good, midt i mellom low og ultra nå, så ligger den på ca 50-60 fps. Noe som er greit, men ikke veldig bra. Burde jeg kanskje kjøpt meg nytt HK, cpu og skjermkort? Regner med at minnet er bra nok eller? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Jeg kjørte 1920x1200. på high hadde jeg sånn ca mellom 10-30fps alt etter hvor jeg var og hvor jeg så i dalaran. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 mer minne er alltid en fordel i wow da dette spiser minne til frokost Prosessor og grafikkort kunne vært bedre men ville satsa på minne og prosessor først hvist ikke det funker så er det bare og oppgradere skjermkortet også Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 (endret) fant ut et tips er at hvis man senker oppløsningen i spillet og fps går opp så er det ikke cpu som er flaskehalsen. Med andre ord hvis fps er den samme på lavest oppløsning og høyest så er cpuen for dårlig. Hos meg er det står forskjell på lavest og høyest oppløsning. Men skjermkort tar mye i wow, se her f.eks. http://www.pcgameshardware.com/aid,689378/...ractice/?page=2 Men ja, har veldig lyst å oppgradere HK, CPU, minne og skjermkort. Men hvis jeg lar hodet styre og ikke hjertet så blir det nok først et skjermkort til maks 2000kr. For å se om det hjelper. Endret 16. august 2009 av Dammed Lenke til kommentar
toazty Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 går det ann å ha mer enn 60fps i wow? jeg har aldri hatt det og jeg sitter med en kraftig pc..., men uansett så sitter du på en vanlig lcd pc skjerm, så har du ikke bruk for mer enn 60fps alikevell.. har du noen skikkelig fps spill , crysis, css, eller noe som du kan sjekke fps'en i? Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Har Far cry på pc'en. Greit nok med 60 fps, men 30fps er litt for dårlig. Vil som sagt ha rundt 50-60 fps på ultra settings. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 går det ann å ha mer enn 60fps i wow? jeg har aldri hatt det og jeg sitter med en kraftig pc..., men uansett så sitter du på en vanlig lcd pc skjerm, så har du ikke bruk for mer enn 60fps alikevell.. har du noen skikkelig fps spill , crysis, css, eller noe som du kan sjekke fps'en i? Med mindre du disabler v-sync, nei. Men litt av ideen med å ha høy FPS er at man skal ha så mye overhead at hvis du får drop, så dropper det ikke såpass at du merker det. Tenk deg at du har (teoretisk) 80fps i WoW. Får du drop ned til 60 fps p.g.a ytelse/stress på hardware, merker du ingenting. Har du 30 og dropper ned til 10 så kan jeg love deg at det er merkbart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå