Gå til innhold

Åpning av porter på ZyXEL P2602HWT

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få raskere opp-hastighet med å åpne porter på nevnte multimodem. Jeg følgte denne framgangsmåten, siden ikke modemet er nevnt på portforwarding.com.. Men seff funket det ikke, så jeg lurer enkelt og greit på hva jeg må gjøre.

Torrent-klienten er bitcomet btw..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøver å få raskere opp-hastighet med å åpne porter på nevnte multimodem. Jeg følgte denne framgangsmåten, siden ikke modemet er nevnt på portforwarding.com.. Men seff funket det ikke, så jeg lurer enkelt og greit på hva jeg må gjøre.

Torrent-klienten er bitcomet btw..

Følg den anvisningen en gang til og vær sikker på at du åpner for de riktige portene. Jeg har testet denne anvisningen selv og den fungerer perfekt :-)

Er du forresten sikker på at du ikke har noen software-brannmur kjørende på PC'en?

Lenke til kommentar

Ja, fant ut i sted at det var det som var problemet :)

Men nå når jeg endelig har fått det til, dukket det opp ett nytt problem.. På diverse torrentsider står det at jeg er connectable, og når jeg tester her står det at porten er "open and accepting connections".

Likevel får jeg ikke noe særlig høyere opp-hastigheter enn før.. Ligger på ca 80kb/s, før var det ca 70kb/s. Burde ikke hastigheten ha økt mer enn det(vet egentlig ikke om den har økt noe i det hele tatt)?

Lenke til kommentar
Ja, fant ut i sted at det var det som var problemet :)

Men nå når jeg endelig har fått det til, dukket det opp ett nytt problem.. På diverse torrentsider står det at jeg er connectable, og når jeg tester her står det at porten er "open and accepting connections".

Likevel får jeg ikke noe særlig høyere opp-hastigheter enn før.. Ligger på ca 80kb/s, før var det ca 70kb/s. Burde ikke hastigheten ha økt mer enn det(vet egentlig ikke om den har økt noe i det hele tatt)?

Jeg mistenker forveksling av kilobyte/s og kilobit/s her? :-)

80 kilobyte/s er 640 kilobit/s, noe som høres ut som ei relativt vanlig ADSL-linje for meg.

Hvis jeg ikke tar mye feil så er det kB/s (altså kilobyte/s) som er standard-innstillingen i uTorrent....

Lenke til kommentar

Nei, har ikke forvekslet det så vidt jeg vet :p

Før brukte jeg Bitcomet, men av en eller annen grunn fikk jeg ikke åpnet porter der så prøvde med utorrent i stedet.. Bitcomet bruker kb/s som standard, og opp-hastigheten var omtrent samme der som jeg får nå i utorrent(der jeg har åpna porter).

Jeg har bredbånd turbo fra telenor btw. Får jeg virkelig ikke høyere opp-hastighet enn 80kb/s da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...